07:orna del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har hoppat idag på klubbtävling. Började med 60 cm och Barb fräste runt och tyckte livet var superlajbans:D. Sen hoppade vi 70 cm och då hade hon taggat ner och till första hindret hade jag så fisig galopp att det föll. Sen kändes rundan rätt bra. Kul att hoppa men jag gör det så sällan att jag tappar det för mycket mellan gångerna. Var helt svag i benen idag när jag red för att jag dessutom tycker det är rätt läskigt. (Försöker lägga in bild med mobilen men det verkar inte riktigt funka..)
8FvbLJJsCJ

@Fiorano lät ju rätt kul! Jag hoppar inte längre pga rädsla. Bryter ju halva kroppen om jag trillar av O_o

*kl*
Läser lite här i det tysta. Har inte ridit på några dagar. Ja 5 dagar ca. Mår inte bra :cry: har muskelvärk som beror på sköldkörtelsjukdomen. Samlat på mig massor av vatten i händer, fötter och ansiktet. Mår apa rent ut sagt.
Medryttaren har ridit och sen har Billy fått vila lite.
Hatar att må så här. Men tar några månader innan hormonbalansen blivit bra, eller bättre igen :cry:

Vilken kulig dag :)! Första la1 känndes Bellona himla safe och fin..Hamnade på fjärde placering av 14 och fick då en liten röd rosett och 69%. Så himla kul:D!
Till lagklassen ville jag ha upp energin än mer och det funkade men vi var lite trötta..Samma domare osv men lite slarv/trötthetsfel, bla ett retligt avbrott i sista förvända:mad:.. 68% men blev faktiskt en andra placering!
Helt sjukt förvånad men stolt, trött och glad!
Hon var himla "lättsutten" så jag trodde hon liksom förlorat i gång eller något men, äh, det är väl jäkligt kul att det känns sämre på träning å sedan bättre på tävling.
Vilken pärla hon är! Underbara Bellona! Så otroligt lycklig och tacksam för henne:love:!!!

Har ridit KM idag som gick i LA3, eller ja en ska rida nästhögsta klassen en har tävlat under säsongen. Så mina mottävlare red LC/LB. Är jättenöjd med känslan och tycker hon var fint med mig. Fick ett par steg här och var i traven som kändes riktigt bra. Galoppen kändes också väldigt säker och fin. Blev lite förvånad över våra poäng, 64,5 vilket är det lägsta vi har ridit på under säsongen. Då har vi ändå haft omslag osv i andra starter Men men, domaren är väldigt hård vilket hon själv sa efteråt.
Film:

Och en film på PnR där jag red MsvC2 på 65,4, för samma domare. Här har jag betydligt bättre snurr på henne, även om annat brister, vilket saknades i dagens start. Det är verkligen sjukt svårt att hitta rätt nivå!

Å så lite bilder från tävlingen! Älskar denna häst så mycket :love:och det hon gör för min självkänsla! Är så himla nöjd och att jag känner mig säker på vad och hur jag ska ratta runt henne även om mängder behöver förbättras och förfinas!
Fick i en "donut" för första gången..eller andra..för första gången jag red med det flög den ur under programmet och då blev jag lite avskräckt;).
12074562_1013114148710104_803688776535602903_n.jpg

12000943_1013118338709685_399471017081796619_o.jpg

12038335_1013118675376318_5507114164105386025_n.jpg
12034420_1013118812042971_8276080894633748752_o.jpg

Igår tränade vi för vår hemmatränare och jag är sååå nöjd med honom. Vi jobbade med att få igång ett snabbare läge i takten och sen ur de jobba med steglängden. Han känns mycket lättare i kroppen men jag lider lite av att han är så jobbig att sitta på i traven. Jag hoppas att jag ska kunna bygga upp mer styrka i höst och vinter och att de ger med sig!
Lyckades visst få något spexigt filter på den ena filmsnutten:p

Har tävlat idag och fick typ samma poäng som @Fiorano 65,85%
Kändes okej men klantade mig och ryggade för många steg. Ska var 4 steg, jag trodde 5 men gjorde 6 :p
Där tappade vi vinsten eftersom vi var 0,5 poäng efter vinnaren. Vi kom alltså 2a.
Längst ner skrev domaren: Mycket elegant häst med fina förutsättningar. Bir stundtals lite kort i formen och kryper bakom skänkeln. Försök få större kliv åt sidan i skänkelvikningarna.

Skänkelvikningarna kommer jag skita i eftersom vi inte ska rida någon mer LA :p Tillskillnad mot Fioranos KM så måste man på vårt KM rida den högsta klass man lägst ridit 60% i under året så det blir MSV C för oss.

Vi hade fin hejaklack idag bestående av en av mina bästa kompisar, min syrra samt @Amanda_F
Klassen vanns för övrigt av en annan bukare så det var ju kul ändå!

För övrigt @Fiorano jävlar vad mycket tiiiiiid du har på dig i programmet, hon såg jättefin ut och vilken skillnad på mellantraven nu, Med Divan kommer allt i ett :p

Här är filmen

Jag har varit på körtävling på klubbnivå och sett så många trevliga ekipage! Lite småsugen att testa med Ariel nästa år, får se hur långt vi kommit i körningen.

Sedan var det nyttigt för mig (som i princip bara ser elittävlingar i alla grenar) att få se ekipage på lite mer "vanlig" nivå. Tror jag behöver mer sådant för min prestationsångest skull. Tror att alla andra är redo för OS imorgon. ;)

Igår tränade vi för vår hemmatränare och jag är sååå nöjd med honom. Vi jobbade med att få igång ett snabbare läge i takten och sen ur de jobba med steglängden. Han känns mycket lättare i kroppen men jag lider lite av att han är så jobbig att sitta på i traven. Jag hoppas att jag ska kunna bygga upp mer styrka i höst och vinter och att de ger med sig!
Lyckades visst få något spexigt filter på den ena filmsnutten:p
Vilken utveckling sen jag såg ngt av er senast ! Superfin ! Vilket jobb du gjort i fråga om att hitta form och få till rundhet och bärighet ! Du har ju dessutom en extra utmaning då hästen är så himla stor och du ganska liten . Det har tidigare känts som en aspekt i det du visat men nu syns det inte längre som en grej . Grymt imponerad ! Vad klokt av dig att ta tävlingsuppehåll som du rapporterat för att slipa vidare - kommer du få utdelning av vågar jag tippa utifrån det som syns här ! Himla roligt att se - jättefint jobb !

@mackan Gud va glad och tacksam jag blev över ditt inlägg:bow:. Jag känner emellanåt att jag tappar lite självförtroende att han är för bra för mig och att jag aldrig ska kunna få ihop de men nu börjar de hända grejer känns de som:banana:. Verkligen Tack för pushningen!

@Jfrelin Det har sina fördelar att rida ponny:p. Just att en får mer tid i programmet är verkligen en riktigt stor fördel, tycker det går nog så fort i MsvC. Grattis till den fina blå rosetten!

@polly p Stort grattis till så fina placeringar och poäng!

@sommarminne Du är jätteduktig som kämpar på med din jättehäst! Tycker allt att du kan ge dig ut lite på tävlingsbanan ändå även i detta läget. Så får du bekräftat även där att ni verkligen förbättras hela tiden.

Idag har min gymnasietränare varit här för första gången sedan i maj. Var helt underbart. Fick mkt beröm för jobbet jag gjort med min häst, mkt stor skillnad på henne :) fick även beröm för min sits, och det gillar ju jag med tanke på hur nitisk denna tränare är med just sitsen :)

Jobbade mkt med att växla mellan svag öppna och svag sluta för att få min häst gymnasticerad i bålen. Sedan bjudningen i galoppen och fattningar ur trav utan halvhalt för att verkligen få igång flytet. Känns väldigt roligt då det är detta jag jobbat med sista veckan, utan att tänka på det utan bara gå på känsla :)
Jag fick många bekräftelser och aha-upplevelser om att det jag tänkt och gjort i sommar varit helt rätt och det kändes så himla skönt :) tex att min känsla för att i inte är färdiga för LA är helt korrekt, hon är inte nog stark och man får inte glömma att hon faktiskt inte varit fullt igång så länge ännu. Visst kan jag kämpa oss runt en LA i dagsläget, men det kommer inte att vara den grad av samling som LA egentligen kräver. Och att många i det här distriktet tyvärr sitter och rider LA med hyfsade poäng men att hästarna inte alls uppvisar den form och bärighet som eg krävs om man ska läsa det finstilta. Känns så himla skönt att få lite stöd i detta, då jag känt mig lite stressad och påhejad att rida LA i sommar/höst och att jag fått höra att jag är feg och mjäkig när jag sagt att vi inte är redo...

Måste också skriva om min lilla Indra! I fredags var vi ute i skogen och jag lånade in en ryttare till Barb så hon fick vara med som stabilt sällskap. Vi galopperade på och Indra gick först med den äran, försökt bocka en gång men det är så enkelt att bara ta upp huvet och rida vidare. Tjejen som red Barb hade däremot händerna fulla och hon var laddad som tusan:D.

Idag red jag nere på stora banan och var modig och satt upp vid stallet och skrittade dit. Vi rider genom en gårdsplan som är lite spännande på vägen med massor av masiner och en presenning som fladdrar-nemas problemas! På banan var hon lite tittig och spänd och så kom en annan häst som sen gick igen. Men hon är så himla enkel att övertala att hon ska gå på iaf.

Hade träns med bett för första gången sen vargtanden togs så för att vara snäll hade jag även på min remont med tyglar. Ser helt förskräckligt ut med alla remmar men ridmässigt tror jag att det är rätt nyttigt. På slutet när hon tittat av sig kom formen riktigt bra också. Duktig ponny! Är så jla lycklig rent ut sagt över att jag har två så fina ponnier som jag längtar efter att rida varje dag:love:!
12032278_10206589258562078_1406970273999467332_n.jpg

Istället för att gå och lägga mig råkade jag precis köpa ett 150g övergångstäcke i samma modell som jag har ett 0g och är mkt nöjd med, behöver ett tunnare utetäcke, speciellt när vi inte har torkrum så man inte vill ha ett tjockt ytterst... Och när jag ändå handlade kunde jag ju lika gärna kolla runt lite och råkade då köpa ett ursnyggt stålgrått B.Vertigo Lexington schabrak med dubbla passpoaler i lila och vitt med svart kantband. Gaaaaah så snyggt :o Har ett likadant i cerise som jag är mkt nöjd med så jag var ju tvungen :angel: Har jag tur matchar lila passpoalen min nya kavaj så det kan bli ett tävlingsschabrak med lite färg :)

Kan jag inte ha två hästar kan jag iaf shoppa...*mummel mummel* :cautious:

Strök dock bort ett par mörkgröna apsnygga ridbyxor med motiveringen att de nog kommer på rea nån gång. Duktigt :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 071
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 342
Senast: ako
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 872
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 144
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2