Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vad är det frågan om? Hästarna har idag låga trakter eller väldigt understuckna hovar som då hela tiden måste korrigeras i tån. För...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 065
Senast: axel
·
Hästvård Som rubriken lyder, var finns det att köpa, mer än hööks? Kan Granngården ha det tro??? Ska uppdatera medicinskåpet:grin:
Svar
2
· Visningar
1 048
Senast: Texaz
·
Hästvård Hur gör ni med era hästar? Mina har flugtäcken men inte hjälper det mot blinknaggar, bromsar och dylikt. Idag körde jag hem från...
2
Svar
32
· Visningar
4 397
Senast: sassiball
·
M
Hästvård Vet inte om detta inlägg ligger rätt men men.. Hittar ingenting när jag googlar, tycker modellen verkar lätt att sätta på hoven dock...
Svar
1
· Visningar
1 196
Senast: lewellyn
·
Hästvård Upplever ni att hästarna har svårt med mjuka underlag eller att de är snubbligare än vanligt. Min kuse blev opererad för 1, 5 månad...
Svar
0
· Visningar
1 238
Senast: Mumin_79
·
Foder & Strö Min pålle kommer snart att gå på lösdrift med väldigt begränsat bete. I ligghallen har dom fri tillgång på halm och dom kommer att...
Svar
16
· Visningar
1 560
Senast: Natasja
·
Foder & Strö Min höbonde tog ina prover i år så det får jag alltså göra själv. Men är det egentligen nån mening om jag bara kan ta analys från en...
Svar
12
· Visningar
1 847
Senast: Tussemaja
·
Hästvård Köpte ett par "ispåse" damasker som man kunde ha i frysen och sen sätta på hästen ben. Problemet är bara att vi egentligen inte har...
Svar
5
· Visningar
2 230
Hästvård Ni som står inackoderade/har inackoderingar: Vad har ni för rutiner i ert stall när någon häst står under medicinering? Tex med något...
Svar
10
· Visningar
1 589
Senast: boccia
·
Hästvård Känner en person som tagit emot två hästar över sommaren som ska beta där tillsammans med hans nu, ny-betäckta sto. Hans egna sto är...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
14 988
Senast: Sammet
·
Foder & Strö Dräktigt sto, fölar inom närmsta månaden. Hade rejält fånganfall mitt i vintern före betäckningen på enbart grovfoder. Var inte...
Svar
8
· Visningar
1 491
Foder & Strö Kan min unghäst på 3 år äta build up cubes eller är det galet? Alltså Max ett halvt kg/dag. Kommer få mycket hö som är speciellt bra...
Svar
5
· Visningar
1 212
Senast: Gimlan
·
Hästvård Tänkte höra om någon har erfarenheter från rehabilitering av dessa skador? En väns häst har precis fått diagnosen men tyvärr hade...
Svar
6
· Visningar
2 329
Senast: Ynnej
·
Hästvård Min ponny har kommit åt att äta torrt hö, han får problem av det- hostar riktigt otäckt. Han äter Hösilage annars utan problem. När han...
Svar
0
· Visningar
713
Senast: poniihest
·
Hästvård Hur mår era hosthästar i sommar, med tanke på luftfuktighet och pollenhalter, som ju är högre än vanligt på många ställen? Min häst...
Svar
8
· Visningar
1 132
Senast: Lotus
·
F
Foder & Strö Är nyfiken på hur ni utfodrar era små, så jag tänkte göra ett litet frågeformulär. Ålder: Mankhöjd: Ungefärlig vikt: Motion (antal...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 510
Senast: Mima
·
Hästvård Min häst har blivit halt och tyvärr har min veterinär semester så jag fick ta en annan. Hon är halt på höger framben och har varit halt...
Svar
2
· Visningar
1 116
Hästvård Jag har förstått att det inte är helt ovanligt med kombinationen exem och kvickdrag (astma/copd) bland Islandshästar. Jag har ett sto...
Svar
8
· Visningar
1 968
S
Foder & Strö Detta är mitt första år som "höbonde" någonsin. Har en liten plätt där vi ska bala hö i småbal, räcker väl ca halva vintern till...
Svar
19
· Visningar
3 547
Senast: Texaz
·
J
Hästvård Hej Är förvirrad angående hur en häst ska sätta ner hovarna. Vad gäller fånghästar som jag förstått det så ska man hålla koll så de...
Svar
2
· Visningar
3 831
Senast: Muninna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka