Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård När brukar man som tidigast kunna kastrera nu på hösten, alltså när brukar flugorna ha försvunnit??
Svar
4
· Visningar
933
Senast: Awake
·
T
Hästvård Är det någon som vet om hästar far lika illa som vi av myggen? Här i översvämningsområden har vi blivit totalt invaderade:( Mina hästar...
Svar
6
· Visningar
1 159
Senast: BiMi
·
Foder & Strö Tvingades köpa ett nytt lusernfoder igår och hittar ingen innehållsdeklaration, varken på påsen eller hemsidan. Faktum är att jag hittar...
2
Svar
30
· Visningar
4 130
Senast: arabia
·
Hästvård Jag undrar om någon skulle vilja förklara för mig med t.ex text, gärna bild, på hur en välmusklad hästrygg ska se ut? Har försökt...
Svar
15
· Visningar
11 878
Foder & Strö Är det nån som har den och kan rescensera lite? Är det värt att köpa den, är det mycket "nytt" och nyttigt? Eller klarar man sig lika...
Svar
3
· Visningar
1 900
Senast: HannaZ
·
Hästvård Har nyligt fått hem mina två 1åriga gotlandsruss. Igår kom hovis och verkade båda. Hon påpekade då att den ena var lite skev vä.fram...
Svar
2
· Visningar
1 099
Senast: Liionnea
·
Foder & Strö Ni som använder nät och har skodda hästar: Hur har ni hängt era nät? Jag vill ha era åsikter, tips och framför allt era lösningar och...
2
Svar
38
· Visningar
12 346
Senast: Gwildr
·
Hästvård Tänkte kolla här om det finns någon som har några idéer och eller erfarenheter av tåande häst. Vår häst började tåa på ett bakben för...
Svar
1
· Visningar
1 382
Senast: fourlegs
·
Hästvård Idag longerade jag hästen med inspänningar precis som jag brukar göra mellan varven. Hon såg helt ok ut i skritt och trav i båda...
Svar
9
· Visningar
1 665
Senast: Zipp2010
·
Z
Foder & Strö Hej Tänkte jag skulle kolla med er som har lite äldre hästar... typ 16 år och uppåt.. vad ger ni dem för foder? Har en varmblods dam...
Svar
5
· Visningar
1 418
Senast: lewellyn
·
Hästvård Hej allihopa! Skulle vara jättetacksam för lite hjälp vid val av flugmedel. Jag har en skimmel-valack som har det jättejobbigt med...
2
Svar
38
· Visningar
6 918
Hästvård Som rubriken lyder, är det någon som tempat sin (friska) häst mitt på dagen en VARM sommardag då hästen är tagen direkt från hagen...
Svar
17
· Visningar
4 200
Hästvård Kan någon förklara för mig vad som är skillnaden om man är en Equiterapeut eller man är en fysioterapeut till häst då alltså ;)? Får...
Svar
2
· Visningar
1 533
Senast: Taz
·
Hästvård Min kallblods valack har sprickor i kronranden på alla fyra hovar. Jag använder återfuktande salva på kronranden och spolar hovarna...
Svar
1
· Visningar
1 200
Hästvård Någon som har tips på något fästmaterial (tejp etc) som sitter kvar i hästens päls? Min häst har ett sår på halsen som inte vill läka...
2
Svar
36
· Visningar
10 493
Senast: Ponylove
·
Hästvård Jag är nyss hemkommen efter att ha varit på klinik med min häst. Han blev rejält halt höger bak för knappt tre veckor sedan. Då tog han...
Svar
7
· Visningar
3 796
Hästvård Någon som har en susning om hur mkt man behöver ge om man köper munkpeppar resp humle separat (till hingst som behöver tagga ner och...
Svar
1
· Visningar
1 800
Senast: gylle
·
Hästvård Nu alla bukefalister med erfarenhet av ryggproblem på häst får ni gärna dela med er av erfarenheter och kunnande!:bow: Idag fick jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 043
Senast: Daisy
·
Hästvård Min häst har fått en tryckskada i ryggen pga att jag använt en sadel som inte ligger bra på honom. Men nu undrar jag hur länge...
Svar
9
· Visningar
2 650
Senast: JossanW
·
Hästvård Min häst har jätte dåliga hovar och vi har provat allt. Går han barfota går fötterna sönder. Det är en nordsvensk på nästan 800kg. Just...
Svar
12
· Visningar
5 219
Senast: fourlegs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka