Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö märkt att hästen inte använder sin saltsten så mycket mera. Och som hon svettas just nu borde jag tillsätta salt i hennes mat men vad...
Svar
5
· Visningar
4 109
Senast: spaderÄss
·
R
Hästvård Jag har ett varmblods sto som jag ska sälja men som har haft lite problem med hovbölder och just nu en inflammation i skuldran så hon...
Svar
4
· Visningar
998
Senast: Romsa
·
Hästvård Har ni några bra hästschampoon (inte HÖÖKS) som ni kan rekommendera? Stoet jag är skötare på är ganska känslig i huden och behöver ha...
Svar
3
· Visningar
1 078
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Min häst fick ett bett som liknade ett bromsbett för några dagar sedan mellan näsborrarna på mulen. Nu börjar jag undra hur ett sådant...
Svar
0
· Visningar
1 057
Senast: Zkold
·
Hästvård Hej! har en tinkervalack på 3 år.. som har rätt tjock päls fortfarande, köpte honom i början av februari och då var han klippt.. kan det...
Svar
14
· Visningar
1 955
Senast: skuggi
·
Hästvård En kompis i england skickade Killitch till min häst som har lindrigt exem. Är det nån som vet varför det ( och besyl bensoate) inte får...
Svar
0
· Visningar
1 404
Senast: poloplayer
·
Hästvård Har köpt denna hovcreme åt pålle se om han kan få lite bättre hovkvalité. Men enligt burken verkar det som man ska smörja under hoven...
Svar
0
· Visningar
818
Senast: Kicki_83
·
V
Hästvård Hej! Har ett något mystiskt problem med min häst. Har kommit fram till att han måste vara ojämt stark lateralt, eller möjligen sned på...
Svar
3
· Visningar
1 117
Senast: Boj
·
Foder & Strö Om man ska ha torrhö (rundbalar eller småbalar), hur förvarar man de för att de inte ska mögla? Jag funderar på att skaffa eget stall...
Svar
14
· Visningar
3 058
Senast: linetta
·
Hästvård Hästen kom in i går och såg ut ungefär som en häst med hovbensfraktur :crazy:, dvs vill ej belasta hoven och stod på tå. ganska snabbt...
Svar
3
· Visningar
1 234
Senast: Shudde
·
Foder & Strö Min häst går ute i gräshage ca 8-19. Hagen är drygt 1 ha (två hästar) och består av vall som inte blivit omsådd på ett par år. Jag är...
Svar
2
· Visningar
1 012
Hästvård Jag tittar just på terrängmomentet i FT o där kyler man ner HELA hästen i omgångar efter ritten för att få ner puls o andhämtning samt...
Svar
12
· Visningar
1 639
Senast: axel
·
Hästvård Hej, jag pratade med en kompis här om dagen, hon berättade att hennes häst här fått skabb:( jag blev lie nyfiken och tänkte be er...
Svar
3
· Visningar
1 379
Senast: nettizen
·
Hästvård Det har dykt upp ett annorlunda problem för mig och hästen. När hon blir svettig under arbete så 'flappar' tuttarna mot varandra och...
Svar
8
· Visningar
1 366
Hästvård Har missat Stelkrampssprutan till min ponny med ungefär 5 månader upptäckte jag. Känner mig oerhört klantig. Men till min fråga, tror...
Svar
7
· Visningar
1 077
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Är så förvirrad, vad ska jag ge min 3 åring för käk? :confused: Hösilaget är special analyserat, riktigt bra är det. Men ska jag ge...
Svar
15
· Visningar
2 058
Senast: tabac
·
Foder & Strö Måste stödfodra upp min 20 åring för hon RASAR i vikt :eek: Fick slänga på flugtäcke idag för skämdes för henne. Shit så hon ser ut...
Svar
15
· Visningar
3 616
Senast: Hagstadius
·
L
Hästvård Hej! har precis köpt mig en otroligt söt liten unghäst på 3 år, hon har aldrig varit halt eller skadad, men alltid varit lite kinkig när...
Svar
3
· Visningar
1 459
H
Foder & Strö Hej å hjälp! Har sedan 2 mån haft min första egna häst, en fullblodsvalack, han var något tunn när han kom och släpptes ut på...
Svar
2
· Visningar
954
Senast: Mynta2
·
Hästvård Hej! Nu har jag tröttnat.. HUR får man skorna att sitta på hästen?? Min pålla är grym på att trampa av sig skorna, hon skoddes i...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 600
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka