Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård Hej alla arabälskare! Jag skulle vilja lära mig hur man piffar upp sin ögonsten inför en utställning(praktiska tipps!) Tvättar och...
2
Svar
26
· Visningar
4 445
Senast: Ottilia
·
Hästvård Jag vill börja med att säga att veterinär varit ut till hästen och behandlat, men både vi och han kliar oss i huvudet, därav tråden...
Svar
13
· Visningar
1 614
Hästvård Skrev raka/klippa för jag vet att det råder delade meningar om vad som är rätt ;) Ni som ska raka/klippa era hästar, när börjar ni...
2
Svar
22
· Visningar
6 058
Senast: Aquakatt
·
Hästvård Hej Alla, min lilla ponny är en sån där häst som älskar att gnugga in sig i koda, och helst väldigt mycket ska de vara och som många vet...
Svar
9
· Visningar
6 865
Senast: Mooch
·
Hästvård Hejsan allihopa!:) Mugg är ju något nästan alla hästar drabbas av tyvärr, särskilt en sommar som denna:( och det finns en massa sätt...
2
Svar
25
· Visningar
3 742
Senast: skogstokiga
·
Hästvård Hejsan. Min annars så pigga häst har under våren och sommaren varit trött och framförallt flåsig samt att det rinner ur näsborrarna...
Svar
10
· Visningar
1 929
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Vi har våra fem st hästar på bete, nu sista veckorna så har betet börjat ta slut och hästarna har tunnat av lite. Vi köpte i förra...
Svar
12
· Visningar
1 642
Senast: Lavinia
·
Hästvård Två av hästarna i hagen har fått som en böld/skav på nosryggen, som sedan spruckit upp till ett runt sår, ca en cm i diameter. Såret ser...
Svar
5
· Visningar
3 828
Senast: sthu
·
Foder & Strö Hej, min pålle ska åka på träningsläger och äta deras hösilage(ungefär samma ts som hö). De har tyvärr ingen analys på det så det är...
Svar
2
· Visningar
789
Senast: Gneggrocky
·
Hästvård Jag har skaffat mig en förvuxen ponny på 16 år. Har haft honom lite mer än två månader och under denna tid har jag märkt att han fiser...
2
Svar
23
· Visningar
11 222
Hästvård När man gör sin egen koksaltlösning (för rengöring av sår) vilken typ av salt är bäst att använda? Gissar på att havssalt inte är så bra...
Svar
5
· Visningar
5 288
Hästvård hejsan, jag visste inte riktigt var jag skulle lägga den här tråden, så jag la den här:) är det någon som vet vad överben utanpå...
Svar
4
· Visningar
1 656
Senast: charlottehjorth
·
Foder & Strö Hej allihopa. Jag vill bara ge er som står och kliar sig i huvudet ett tips på hur ni kan få bra hovar på era hästar. För ett halv...
2 3
Svar
58
· Visningar
15 892
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Hej! Innan har våra hästar fått kornkross, betfor + vitaminer och mineraler. Men jag funderar på om man ska köpa Krafft i stället...
Svar
1
· Visningar
838
Senast: lewellyn
·
Hästvård Har en 20 årig ponny som är väldigt pigg och fräsch. Tyckte för några veckor sedan att han inte ville ta bettet vid ridning. När jag...
Svar
9
· Visningar
4 715
Senast: Lavinia
·
Hästvård Vad tycker ni är det bästa hovfettet/hovoljan? Varför? Och vilken typ av hov är det lämpligt för?
Svar
6
· Visningar
1 873
Senast: Vogue
·
Hästvård Om man sprutar kortison i hovleden hur mycket av hoven påverkas då av kortisonet? Vilka delar? Och vad är egentligen en...
Svar
5
· Visningar
1 878
Hästvård Hej. Om häst är röntgad med 18 bilder utomlands (Holland) har skivan på plåtarna osv, då måste de väl stämma? Eller kan dom fejka de på...
Svar
4
· Visningar
1 119
Foder & Strö Nu har våra analyser på vårat hösilage kommit. Vill höra vad ni säger. Det är från två vallar. Konstigt nog är den äldre vallen bättre...
Svar
6
· Visningar
1 271
Senast: bigganl
·
E
Hästvård För ungefär fem veckor sedan så upptäckte jag för första gången att min häst fick vitprickigt snor vid ansträngning. Det är alltså...
Svar
0
· Visningar
1 056
Senast: ettnamn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka