Piffa upp araber

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare FiaPiaLisa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 4 445
Sv: Piffa upp araber

Var någonstans hittar man dessa amatörutställningar och var och hur anmäler man sin arab? Kan man ställa ut valacker? För jag köpte min häst som hingst men sen flyttade vi honom till ett stall där man inte fick ha hingstar så vi var tvungna att kastrera honom. :)

Surfade runt lite och såg att du inte hade fått svar.
Turbo-Madde hade förut rena amatörutställningar, men nu finns inte Turbo CUpen kvar.
Men vem som helst får ställa på en C-show.
Dem är slut för året tror jag, men en 3-4 per år brukar det vara i sverige.
Valacker går bra att ställa, brukar finnas valack klass (som tom är lite billigare! :d ) och sen brukar det finnas amatör klass oxå men då bedömmer dem bara dig som handler.
Tips är att åka på RIKsen som går i Vetlanda iår. Kolla in sahf.se för mer info.

Jag ska snart visa mitt halvblod men hoppar in här med lite frågor ang. dina tips!

Vad är det för kalk du använder till vita partier? Har du på det så nära inpå visningen som möjligt eller håller resultatet under transporten till visningen?

Har du något bra tips för att hålla dem rena under transporten?

Vilka glanssprayer tycker du ger bäst effekt?

11 augusti är det en utställning i överkalix det är en Cshow internationell sen är ju då riksen kvar för i år all info om när o var utställningar är hittar du på sahf.se kika under utställningar

Surfade runt lite och såg att du inte hade fått svar.
Turbo-Madde hade förut rena amatörutställningar, men nu finns inte Turbo CUpen kvar.
Men vem som helst får ställa på en C-show.
Dem är slut för året tror jag, men en 3-4 per år brukar det vara i sverige.
Valacker går bra att ställa, brukar finnas valack klass (som tom är lite billigare! :d ) och sen brukar det finnas amatör klass oxå men då bedömmer dem bara dig som handler.
Tips är att åka på RIKsen som går i Vetlanda iår. Kolla in sahf.se för mer info.

Håller verkligen med, till för alla, och det är ett sätt att ha kul ihop med sin arab, ett av många! Araben är ju allroundhästen nr 1 i mina ögon. Det du vill göra, det vill den också!

Sen tänkte jag på det där med att helklippa- det är väl framförallt skimlar som helklipps? Just pga tendensen till dammigt utseende på helfärger.

Jag ska snart visa mitt halvblod men hoppar in här med lite frågor ang. dina tips!

Vad är det för kalk du använder till vita partier? Har du på det så nära inpå visningen som möjligt eller håller resultatet under transporten till visningen?

Har du något bra tips för att hålla dem rena under transporten?

Vilka glanssprayer tycker du ger bäst effekt?

Min bästa vän som både ställt ut araber och har nu tävlat sin quarter i halter använder potatismjöl på det vita,jag tror hon tvättar hästen som vanligt,sen har hon på potatismjöl på strumpan medans hästen är lite blöt,sen lindar hon in den över natten (badar hästen kvällen innan) sen på morgonen borstar hon bort potatismjölet,och förbättrar med nytt om det behövs,men oftast så är strumpan KRITVIT! :love:

Till bläsen tror jag hon använder vanlig krita?

niiice! Räkans strumpor ska behandlas! Synd att jag inte visste om det när jag piffade tinkern som jag visade igår.. Hans hovskägg fick några rejäla omgångar med silverschampo som fick verka i nästan 15 min men blev ändå inte heelt vitt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka