Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Svår veta vilket forum som är rätt.. Men är det på något vis farligt att ha tryckimpregnerat virke i hästbox? Jag begriper ju att det...
2
Svar
21
· Visningar
13 660
Senast: Pathmaker
·
Hästvård Hur länge kan man ha vatten stående i en dunk innan det blir dåligt som dricksvatten? Om man tex har dunkar stående vid hagen för...
Svar
1
· Visningar
1 398
Senast: Noak
·
S
Foder & Strö Hej! Jag köpte i förrgår Shetlandsponnier. 2 unghingstar på 1år respektive 2år. Ägare innan sa att dom gick på bete + fick betfor varje...
Svar
6
· Visningar
1 306
Senast: Gelina
·
Hästvård Hej! Har ett russ som är klapphingst, har tänkt kastrera honom nu till hösten men är lite orolig över vad det kommer att kosta...
Svar
2
· Visningar
1 019
Senast: oxo
·
Hästvård HEJ! :) Min häst har fått EN galla på vänster fram. Den sitter precis under ärtbenet och är mjuk och känns som en vanlig galla. Han...
Svar
7
· Visningar
1 542
Senast: RuJe
·
Hästvård Hej! Visste inte om jag skulle lägga upp denna tråd under vård eller ridning men nu blev det såhär! ;) Där jag bor finns ingen...
Svar
8
· Visningar
1 610
Senast: RuJe
·
Hästvård Min häst har hörnbox och jag har öppnat fönstret och haspat upp det för god luftväxling nu när det är sol ute. Min undran är 1. Kommer...
Svar
15
· Visningar
3 048
Senast: Sar24BB66
·
Hästvård En kompis till mig har köpt en ny häst, en ordentligt överviktig nordsvensk. Jag skulle uppskatta att hon är en 8 eller 9 på den...
Svar
11
· Visningar
5 486
Senast: Sar24BB66
·
Hästvård Har hosthäst och jag börjar få lite ågren inför vad jag ska ströa med till vintern :S Förra vintern hade jag wellpappströ, men sen...
2
Svar
30
· Visningar
6 293
Hästvård Min lilla skrutt har fått diagnosen hovledsinflammation. Finns det nått jag kan göra utöver vila i sjukhage och vet.behandling...
Svar
11
· Visningar
17 186
Senast: Apollo
·
E
Hästvård Mitt hjärta gör så ont... Min älskade Laban (halvblodsskimmel 14 år) har kissing spines och artros och snart ska han avlivas :( han...
Svar
4
· Visningar
1 322
Senast: Amelia
·
Foder & Strö Nu är de så att min ponny är väldigt tjock. Jag rider henne nästan vare dag, då jag inte alltid bor hos pappa. Hon får en halv dl havre...
Svar
14
· Visningar
2 959
Senast: Shadows12
·
Foder & Strö I alla år har vi haft halm som strömedel, men i år fick vi inte tag på nån fin halm. Nu är det dags att förnya en åker med vall så nu...
Svar
6
· Visningar
2 016
Senast: lady_vip
·
Hästvård hejsan:) upptäckte idag att min häst har flera sår på och runt ballarna/i karleden. Vissa är öppna men andra är bara som röda fläckar...
Svar
2
· Visningar
1 627
Senast: Spender
·
Foder & Strö Min häst har gått på bete i ca 1 månad. Hästen har inte blivit tjock o rund. Hästen var lite tunn innan han släpptes ut på betet och har...
Svar
8
· Visningar
1 534
E
Hästvård Halloj skulle villja ha lite tips och råd om vad det skulle kunna vra för fel på min valack. Han är 11 år och har varit en otroligt...
Svar
11
· Visningar
2 363
Senast: EddieBugg
·
Hästvård Unghästen skadade sig den 7/7 över frambenet på insidan. tog ut veterinär, hon hade en 4-5 cm lång ficka uppåt. Hästen fick metacam och...
Svar
8
· Visningar
2 612
Hästvård blir sååå trött på att läsa och även vara utsatt för dessa okynnes anmälningar av "folk".. har en fundering om man inte skulle kunna...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
16 223
Senast: nullo-modo
·
M
Hästvård hej alla! någon som har erfarenhet av liknande saker? min häst har fått konstiga "sårflikar" i jumsken precis där virveln uppåt börjar...
Svar
0
· Visningar
972
Senast: mctyson
·
Hästvård (Ja, jag inleder med att fråga här istället för i ÄU/senior då jag misstänker att fler i hästforumen har erfarenhet av djävulsklo, och...
Svar
7
· Visningar
7 077
Senast: SQT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka