Sv: ENZION o BIOTIN
Visst alger i all ära, de är bra.. Men, vart kommer de ifrån? Jo, korallrev och annat som är extremt viktigt för havets ekosystem. Alger är alltså inte särskilt miljövänligt att fodra med, snarare skadligt för miljön. Fodrade med det för längesedan, men slutade snabbt när jag insåg att kalken kom från korallerna.
Tror ni enzion funkar om man "bara" vill ha tjockare man och svans, hennes hovar är av bra kvalitet som det är, men manen och speciellt svansen är i tunnaste laget.
Jag vill oxå ge ett mkt bra tips om att få fina starka hovar...tipset heter ALGER ! Alltså alger i från havet! Min pålle hade torra hovar som lätt fick sprickor ch trasade sig i kanterna men nu, efter 2-3 månaders användning av alger, är dom hur fina som helst!
Märket heter "Alg-börje" om jag inte minns fel och det var min mkt duktiga hovslagare som rekommenderade detta! Och förutom att hovarna blir jätte fina så är alger dokumenterat MKT effektiv mot t.ex sommar exem, klåda, dåliga magar m.m....dessutom får hårremen en vacker glans! Det ända som är minus är att alla pållar inte äter detta....det luktar (och smakar antagligen) inte speciellt gott. ....men det är värt ett försök! Jag rekommenderar det STARKT och kan intyga att det funkar jätte fint med mina pållar i alla fall!
Visst alger i all ära, de är bra.. Men, vart kommer de ifrån? Jo, korallrev och annat som är extremt viktigt för havets ekosystem. Alger är alltså inte särskilt miljövänligt att fodra med, snarare skadligt för miljön. Fodrade med det för längesedan, men slutade snabbt när jag insåg att kalken kom från korallerna.
Tror ni enzion funkar om man "bara" vill ha tjockare man och svans, hennes hovar är av bra kvalitet som det är, men manen och speciellt svansen är i tunnaste laget.
Senast ändrad: