Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Om man har en hosthäst, vad kan man göra i förebyggande syfte? Nu står jag inackorderad i ett stall (där jag jobbar). Alla hästar står...
Svar
1
· Visningar
766
Senast: Lotus
·
Foder & Strö När är det dags att öka på proteinet för vinterpälssättning? Iår är det första gången på flera år jag inte har ston med föl vid sidan o...
Svar
1
· Visningar
714
Senast: Masse
·
Foder & Strö Undrar ju lite när man måste börja öka på maten åt de små liven, de går ute i gräshage dagtid (kommer in vid 17, tyvärr) och får ca 4kg...
Svar
1
· Visningar
1 186
Senast: Masse
·
Foder & Strö Blir inte riktigt klok en säger ditt och en säger datt. Vad är det som gäller?
2
Svar
21
· Visningar
5 029
Senast: Linna
·
Hästvård Efter en tung vår och sommar ser jag äntligen ljuset i tunneln... I början på maj fick min tösamaja diagnosen fång. Ett måttligt...
Svar
3
· Visningar
3 046
Hästvård Har skrivit en annan tråd för ett tag sedan att jag var rädd att han hade fått tillbaka ledinflammation i ett ben. Han vart behandlad...
Svar
11
· Visningar
4 279
Hästvård Hej! Jag är ny här och har kollat runt lite på forumet. Efter att ha sett alla trådar om dåligt skodda hästar blev jag lite nojjig. Så...
Svar
6
· Visningar
1 141
Senast: Egonson_
·
Hästvård Har en ponny som vid försäljning visade lite hälta på böjprovet på kliniken. haft vila några veckor på bete nu och vill göra besiktning...
Svar
3
· Visningar
1 377
Foder & Strö Ni som har analyserat sockerhalten i år, hur har den varit och när slogs höet? Främst intresserad av resultat från...
2
Svar
21
· Visningar
6 560
Hästvård Min 7-åriga valack var i superkondition...en sån där som aldrig blev trött! Plötsligt försämrades hans prestationsförmåga. In till...
Svar
2
· Visningar
1 069
Senast: MaryJane
·
Hästvård Upptäckte detta på min kille igår kväll. Sambon såg det redan i måndags eftermidda men glömde säga till mig. Hästen skoddes den 2/7...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 645
Senast: axel
·
Hästvård Eller vad det nu heter. Såg att hingsten Santana har fått en protes insatt. En häst i stallet fick ta bort sitt öga pga skada efter lek...
2
Svar
26
· Visningar
4 654
Senast: MissFideli
·
C
Hästvård Hej! Jag har en 7-årig valack som jag upplever som tunn över ryggen, alltså lite dålig överlinje och inga fileer! Frågan är ju...
Svar
3
· Visningar
3 516
Senast: Mitrolle
·
Hästvård Svårt att skriva en tråd utan att den ska ses som en efterlysning men är slakt ett bra alternativ på att avliva en häst? eller tycker ni...
2
Svar
26
· Visningar
3 076
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Bakgrund; hästen var halt och stel i bakre delen en dag när jag hämtade den från hagen (hästen är 5år, inte mkt riden) ET skulle komma...
2
Svar
23
· Visningar
9 427
Senast: Jocelyn
·
Hästvård Tänkte höra om någon varit med om följande. Min häst som är under igångsättning - 5årigt sto som är under igångsättning efter...
Svar
7
· Visningar
3 943
Senast: Smulan75
·
Hästvård Min femårige islandsvalack skadade sig tyvärr på staketet för ett par månader sedan. Kaxade sig mot en häst i hagen bredvid, måste ha...
Svar
1
· Visningar
805
Senast: hag391
·
Hästvård Mitt sto har blivit ganska svullen om sina bakben, som om de är rejält galliga och det går upp en bit på benet... De är mjuka men...
Svar
1
· Visningar
906
Senast: Imzevimz
·
Foder & Strö Jag har köpt hö av samma leverantör under många år. Jag ringer på sensommaren och förbokar hö för att få förhandsbesked och senare mot...
2
Svar
21
· Visningar
2 991
Senast: lundsbo
·
Hästvård Jag känner mig lite rådvill så provar att kolla här då jag känner mig lite förvirrad ang en hudförändring som har ändrat symptom/plats...
Svar
6
· Visningar
1 937
Senast: Dandylinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Guldfasanerna