Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du kollat bilderna?
Jo tjena, aldrig att den där går att använda regelbundet i hagen utan skav eller att skit kommer in emellan osv.
står även på hemsidan att den inte ska användas kontinuerligt
Hej!
Annars lär man väl som hovlsagare kunna tjäna ganska grova pengar på att sko i ett sånt stall. Vissa hovisar ser man ju i stallet jämt pga tappskor liksom..
/Lavinia
Nej å¨tänker heller inte kolla eftersom det inte är där "skon klämmer"
Hej!
Dags för uppdatering från oss igen.
Pållan är lite bättre i sin hälta, men avlastade iaf i helgen benet, som en mycket liten markering.
Idag var hovis ute och skodde om. Han fick ta nästan 1 cm på ena fram och på hö fram där hålväggen sitter hittade han ännu mer röta, så nu har vi verkat upp hoven- igen.
Hon avlastar dessutom diagonala bak, så nu blir det bara konstigare och konstigare..
Så nu ser hoven ut såhär:
innan skoningen såg den ut såhär:
Min häst har igen förvandlats till en extremt dyr hamster och matte blir alldeles knäpp. Varför lyckas jag aldrig ha en hel häst??? Nu känns det som om vi just gick tillbaka 10 steg till. Ska det aldrig ta slut??
/Lavinia, vars pålla fått massage i ett par dagar och nu är grymt nöjd och avslappnad :-)
Jag tycker du är nonchalant nu.
Leta upp TS tidigare inlägg, och titta på bilderna. Eller om TS lägger dom i denna tråd.
Och så kan du berätta om du skulle sko likadant, när så mycket hovvägg är bortraspad.
Har inte läst ingående om din hästs problem men blir lite orolig när jag ser bilderna,hur behandlar ni rötan förutom genom att skära rent.Hej igen!
Du vet att jag skämtade va?? Uppenbarligen vill man inte träffa sin hovis mer än nödvändigt och det förhållandet lär ju gå åt båda håll.
Apropå påsättningar vet jag faktiskt hovisar som tagit betalt 'in natura', otäckt kan jag tycka.
/Lavinia, som inte misstycker att CK la upp bilderna här med.
Hej igen!
Du vet att jag skämtade va?? Uppenbarligen vill man inte träffa sin hovis mer än nödvändigt och det förhållandet lär ju gå åt båda håll.
Apropå påsättningar vet jag faktiskt hovisar som tagit betalt 'in natura', otäckt kan jag tycka.
/Lavinia, som inte misstycker att CK la upp bilderna här med.