Barfotaboots i hagen?

Jag har haft barfotaboots dygnet runt i perioder men då under sommar/tidig höst och vi har sandjord så det blir bara lite lera, typ ett par cm.
Det går iallafall bra. Är noga med att hålla rent och torka torrt varje dag. Min häst har haft vanliga tubsockor storlek jättestora som använts ett par dagar och sedan tvättats. Det funkar utmärkt mot skav och skyddar mot smuts 👍🏻

Inte tubsockor men strumpor 😍
Visa bifogad fil 102083
Men så snyggt! Såna strumpor har jag med :-)
 
Jag tycker att EF all terrain ultra går fint att ha dygnet runt i hagen, haft på flera hästar i perioder. Kör på ullsulor och babypuder. Torrt och fint när bootsen plockas av. Även i gräshage med blött gräs. Beror väl lite på vad det för häst med, hur den rör sig och om det är mycket grus/grenar eller annat som kan fastna.
 
Det har aldrig hänt vid någon typ av boxvila så det får vi ju hoppas. Jag har tillräcligt med dåligt samvete för att jag ska göra det här.

Skönt! Var inte meningen alls att ge dig dåligt mer samvete, det får du inte tro! ❤️. Vet när jag fick för mig att min förra häst inte kunde gå ut för de var 25 minus och höll honom inne fick han gaskolik; enda gången han fick kolik i min ägo 🙃.

Dåså, då ska det nog gå bra ska du se 😃❤️
 

Liknande trådar

Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
628
Senast: Miingla
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 281
Senast: Miingla
·
Hästvård Jag har ett problem som känns svårlöst. Mina hästar - som numera inte rids - har gått barfota i flera år. Den ena hela tiden, och den...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 318
Senast: caballus
·
Hästvård Märkte nu när jag började rida min häst igen (hon har varit skadad) att hon var ömfotad på grus. Hon är inte ovillig till att röra sig...
2
Svar
32
· Visningar
2 419
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp