Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Visiterade hästarna nyss och upptäckte att 23åringen hade sårskorpor under pälsen öveer hovarna... Tänkte förts att det kanske var...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 570
F
Hästvård Hejsan! Har läst runt på olika trådar om spatt men har lite frågor som jag inte riktigt fått svar på och hoppas att någon kanske kan...
Svar
3
· Visningar
1 231
Hästvård Vet att det varit uppe en linande tråd tidigare. Frustrerad! Har googlat på natt/helgöppna hästkliniker men får bara upp ett fåtal, ca...
2
Svar
24
· Visningar
3 677
Senast: panzy
·
Hästvård Har ett elvaårigt hbsot som enbart går i avel. Hon har haft väldiga problem med mask sedan hon vistades på en seminstation 2010 under en...
Svar
10
· Visningar
3 947
Senast: Madick
·
Hästvård Hej! Jag sitter med funderingar på vad som egentligen är bra/bättre för hästar och hittade ett sött stall med få innevånare, lång...
Svar
13
· Visningar
2 605
Senast: Korven
·
Foder & Strö Jag blir inte riktigt 'klar' på hur jag tycker jag bäst ska fodra lillskrutt här. Lillskrutt är en liten welshåring, blir liten B-ponny...
Svar
14
· Visningar
1 432
L
Hästvård Hej! Vet inte om detta är på rätt plats om inte kan mod flytta till rätt. Jag undrar vad som händer med omhändertagna hästar? Vart...
Svar
3
· Visningar
1 796
Senast: Masse
·
Hästvård Tre hästar hos oss har fått nässelutslag den senaste veckan, och nu funderar jag över gemensamma nämnare som kan ha triggat det hela...
Svar
1
· Visningar
2 454
Senast: Lindsen
·
Foder & Strö Detta är mitt 1-åriga ardennerto. Tråkigt nog så tycker jag att denna bilden inte visar hur jag menar..:grin: I vissa vinklar så syns...
Svar
7
· Visningar
2 307
Senast: Kellie
·
Foder & Strö Tiden går ju så fort! Ägaren till stoet miste sin tävlingshäst i kolik/tarmvred för 3 veckor sedan:cry: Och givetvis har det satt...
Svar
8
· Visningar
1 323
Senast: Masse
·
Hästvård Jag har en häst med gallor som jag bara inte får bukt med, och tänkte höra vad ni kan ha för tips. Under tiden jag har haft honom har...
Svar
12
· Visningar
1 982
Foder & Strö Min travare fodras med lucernpellets, soja, Lympos samt kornkross. Allt det som är mkt proteinrikt men det går trögt att få upp honom...
Svar
5
· Visningar
1 309
Hästvård Som att stupa på upploppet, så kändes det när min fina 24-åriga pålla mirakulöst återhämtade sig från sin senskada, bara för att för...
2 3
Svar
41
· Visningar
11 966
Hästvård Igår vart min srkittrunda förvandlad till fullt ös medvetslös pga bromsinvation... Hästarna var sprayade med prob deo precis innan ritt...
Svar
13
· Visningar
2 235
Senast: Antiqua
·
Foder & Strö Ni som har era hästar hemma o har en "vanlig" trädgård typ granne m hästhagarna. Hur mkt o vad har ni rensat bort från trädgården? Jag...
Svar
1
· Visningar
843
Senast: Luff
·
Hästvård Klinik 1. I december 2011 fick min häst knäledsinflammation v.b, behandlad & på återbesök u.a (ingen röntgen gjordes då) Klinik 2...
Svar
4
· Visningar
1 275
Senast: Chima
·
Hästvård Min man är på väg in till Hbg med mitt shettissto. Hon har mest troligt kolik eller tarmvred och svarade inte på behandling av...
2
Svar
26
· Visningar
2 980
Senast: KesoNeso
·
Hästvård Hur gör man, vart vänder man sig ? O nej, det är inget jag vill, men hittar jag ingen som vill ha henne så anser jag inte att jag har...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
11 227
Hästvård Hej! Jag har fått tipset av min hovis och läst på nätet att äppelcidervinäger är bra mot hålvägg. Så jag kom hem och berättade det...
Svar
1
· Visningar
1 198
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Min första uppfödning fyller 22 år i år, och har sitt sista föl vid sidan (sent född i augusti) och hon är hur pigg som helst, kanske...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 750
Senast: Sar24BB66
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II