Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hur gör ni som fodrar med tillskott som igentligen inte tål stallmiljön? Många är pulver som inte ska utsättas för syre, fukt eller...
Svar
2
· Visningar
860
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Ponnyn och dottern är på ridläger och ridläraren tycker hästen behöver lite kraftfoder. Ponnyn 20 år och rätt bekväm av sig:angel: Welsh...
Svar
4
· Visningar
1 802
Senast: Burza
·
Hästvård som för övrigt har fel hästnamn på sig (veterinären som skrev ut kortet kunde tydligen inte stava) Men till frågan. Pga vissa orsaker...
Svar
4
· Visningar
982
Foder & Strö Har under mina år i staller och bland hästar inte funderat speciellt mycket över foder, jag har alltid varit av den sorten att jag...
Svar
3
· Visningar
1 046
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Någon som har använt det fodret? Det ligger prisklass med Dodson och innehåller mindre stärkelse än Dodson (iaf Build Up).
Svar
0
· Visningar
1 197
Hästvård Min häst opererades för fyra veckor sen ca. Under tiden på kliniken vantrivdes hon och gick därför ner enormt mycket i vikt och har...
Svar
2
· Visningar
894
Senast: axel
·
Foder & Strö Har försökt leta runt på internet, men inte hittat någon sida som gett mig svar. ger ni era hästar någon ört på vintern? Jag vill...
Svar
2
· Visningar
1 665
Senast: lewellyn
·
Foder & Strö Jag är lite skeptisk av mig och som det nämndes i en tråd tidigare något i stil med "hästfolk oerhört lättlurade". Det köps pellets...
Svar
17
· Visningar
1 819
Senast: Yttik
·
Hästvård Hur ofta och med vad kyler ni era hästars ben? Sommartid och på hemmaplan använder jag vattenslangen efter ridning för att kyla bnen...
Svar
10
· Visningar
2 637
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Har börjat fundera på foderet jag ger min häst och lite så, så nu tänkte jag fråga er om vad ni tycker om hennes foderstat.. Hästen...
Svar
5
· Visningar
1 120
Senast: arabia
·
Hästvård Min häst blir mycket ömfotad efter att hovis varit på besök och det tar nästan 5(!) veckor innan han kan gå barfota igen.:eek: Blir...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
11 370
M
Hästvård Min häst visade sig vara svälld i höger böjsena för två veckor sedan. Hon är/var inte varm och har ingen hälta samt ömmar inte när man...
Svar
12
· Visningar
11 364
Senast: Msilverplats
·
Foder & Strö Hur hade du gjort i följande senario Hästarna får mat fyra gånger per dag, tiderna är beroende på vem som tar in och ut. ska...
Svar
7
· Visningar
1 222
Hästvård Hej! Har en skimmel som fått påsar under ögonen som jag upptäckte igår. en stallkompis sa att hon trodde det berodde på att han blivit...
Svar
9
· Visningar
2 886
Senast: Tretjak
·
Hästvård Ni som lägger kalk i botten för att få till en bra permanentbädd, hur tjock lager behöver man ha för att det ska ha nån effekt?
Svar
0
· Visningar
673
Senast: Tussemaja
·
O
Foder & Strö I vår lösdrift går det två halvblod, en b-ponny och en islänning. De har fri tillgång på hösilage, men hur ska vi göra för att fördela...
Svar
5
· Visningar
1 082
Hästvård Eller jag tror det iallafall. Kolla in bilden: Jag var ute på kvällen och morgonen därpå såg hon ut såhär. Hon är känslig för knott...
Svar
18
· Visningar
7 208
Senast: lewellyn
·
Foder & Strö I oktober ska mitt stoföl vänjas av nattetid och jag har börjat klura på vad som är bra att ge som även är ekonomiskt. Just nu är jag...
Svar
9
· Visningar
1 660
Senast: Glimris
·
Hästvård Hej! Undrar om de finns något hopp för Min häst, han är 9år tävlad 120, tränad upp till 130-140 utan problem. Han har vart halt en gång...
Svar
3
· Visningar
1 203
Senast: Marita73
·
Hästvård Mina betande damer har 2 av 3 typ sår på mulen :o Aldrig varit med om det förut men ser ut som de druttat på nosen. Som skrapsår man får...
Svar
15
· Visningar
1 214
Senast: flotti
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka