Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min fyraårige nordsvensk blev i lördags helt tvärt jättehalt på vänster fram. Det syns ingenting, ingen svullnad, ingen värme, ingen...
Svar
12
· Visningar
3 582
Senast: axel
·
Foder & Strö Har någon en aning om var höpriset (torrhö) ligger nu och kommer ligga i höst i landets norra delar? Känns inte som det borde finnas så...
Svar
0
· Visningar
1 303
Senast: Linna
·
Hästvård Min shetlandsponny har smygande fått skorpor på halsen, samt att han har kliat av lite av manen på undersidan (alltså inget man ser utan...
Svar
6
· Visningar
1 038
Senast: raggsock
·
Hästvård Normalt skulle hon få gå ute. Ca 15 grader och hällregn just nu. Hon har gått ute sedan 7 i morse med täcke på. Men jag skall på...
Svar
15
· Visningar
5 529
Senast: Piraja
·
C
Foder & Strö Hejsan Jag undrar hur många kg hösilage eller hö ni ger per shetlandsponny? Jag undrar även hur mycket ni som har era hästar på...
Svar
17
· Visningar
5 843
Foder & Strö Vad ska jag ge när pållen ratar krafft lusern pellets?? Äter inte hack Gick ett tag nu att ge med betfor men nu vill hon inte ha. vad...
Svar
14
· Visningar
1 431
Hästvård Igår kom jag till stallet och märkte att hästen var svullen i VF. Lite lite varm. ohalt Gick en sväng och svullnanden släppte lite...
Svar
3
· Visningar
2 037
Senast: Bialitt
·
Hästvård Min häst är utdömd. Jag har läst och läst och läst i trådar här och på andra sidor om hur det går till, hur man ska gå till väga, o.s.v...
Svar
14
· Visningar
2 500
Senast: flugan
·
Foder & Strö Jag har lite funderingar angående aspbarkspelletsen. Jag vill ge så mycket fibrer jag kan utan en massa onödiga MJ och socker till min...
Svar
6
· Visningar
2 585
Senast: ZaNdRoRiA
·
Hästvård Hur går operationen till! Fölis har inte någon symptom men de märkte på seminstationen att allt inte stod rätt till så han ska till...
Svar
3
· Visningar
5 282
Senast: Fenestra
·
Hästvård Jag hittade en larv i träcken idag som jag googlade fram var en styngflugelarv. Jag vet att SVA inte rekommenderar någon regelbunden...
Svar
9
· Visningar
5 859
Senast: Madick
·
Hästvård Undrar om hästar kan få förändringar i pigmenteringen efter ett ringormsutbrott? Dvs mörkbruna fläckar och ränder (typ marmorerat) hos...
Svar
2
· Visningar
866
Senast: godishanna
·
Hästvård Olika bud på rekomendationer efter ledbehandling av led med artros! Har en häst som för 2,5 år sedan fick en hovbensfraktur som gick...
Svar
7
· Visningar
5 336
M
Foder & Strö Hej hej ! undrar om någon har något enkelt men gott recept på hästgodis ? :d
Svar
6
· Visningar
6 214
Senast: Nominous
·
K
Hästvård Min häst har fått en inflammation i Hasleden eller en "falsk galla". Har varit på klinik och röntgat och gjort ultraljud. De hittade...
Svar
2
· Visningar
8 729
Senast: gylle
·
Hästvård Vi har upptäckt att min lilla ungis har cystor i bägge baknäna :cry: Är det någon här som har råkat ut för samma sak eller liknande...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
17 379
Senast: Chambery
·
Hästvård Måste börja med att skriva att veterinär är rådfrågad och kommer kontaktas igen, det här är endast ett alternativ att få goda råd och...
Svar
14
· Visningar
3 096
Senast: giffan
·
T
Hästvård Jag letar efter en ny häst. Är inte supererfaren, därför undrar jag: Har hittat en häst som är fin och verkar jättebra. Han har tunna...
Svar
5
· Visningar
1 120
Senast: kryddan
·
Foder & Strö Tanken med denna tråden är att få rätsida på hur man tolkar informationen på internet samt ur böckerna om utfodring. Det är ju ingen...
Svar
4
· Visningar
1 094
Senast: cahs
·
Hästvård Har nyss fått hem min häst efter 6 månader utlånad. När han åkte var han ganska muskelfattig men "jämn" i kroppen. Nu när jag fått hem...
Svar
13
· Visningar
7 391
Senast: Linna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka