Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Jaa, jag har ju fått en eksem häst hit hem, och jag har absolut noll erfarenhet av detta. Inte så bra kombination kanske: eksemhäst +...
2
Svar
20
· Visningar
5 480
Senast: Simply me
·
Q
Hästvård Har använt Switch pour on ett par somrar nu på våra hästar och de har varit i stort sett fästingfria. Nu har ju kemikalieinspektionen...
Svar
4
· Visningar
3 486
Senast: Masse
·
Hästvård Jag har skickat iväg mitt islandssto till en hingst för betäckning. Fick hem papper från gyn. undersökning. Det står att hon ej är...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
21 186
Senast: CK
·
Hästvård jag behöver eran erfarenhet... jag har ett två årigt islandsto som verkar ha myror i hela kroppen ;) hon kliar sig inte hagen eller så...
Svar
2
· Visningar
961
Senast: icca78
·
Hästvård Min häst hade ett lättare kolikanfall igår kväll, hur länge bör man vänta m att släppa ut dem i sin vanliga gräshage? Vi tog bort all...
Svar
0
· Visningar
589
J
Foder & Strö Om hästen, d-ponny, 17 år går på bete, rids 4-5 gånger i veckan och får då ca 7 dl havre. Behöver han annat tillskott eller mineraler...
Svar
4
· Visningar
897
Senast: Springsteen
·
Hästvård Min häst var igår (fredag) rejält halt när jag tog in henne från hagen på höger bak, hon går på tån! Har tyvärr inge visitertång men när...
Svar
3
· Visningar
1 289
Senast: lewellyn
·
Foder & Strö Min islandshäst fick fång för (vad vi vet) första gången i början av Maj förra året. Hon tillfrisknade otroligt snabbt och har sedan...
Svar
1
· Visningar
973
Foder & Strö I stallet där min häst står finns rätt rejäla sommarhagar med gräs. Men det är just "gräs", det är inte näringsrikt bete, så gräset...
2
Svar
25
· Visningar
3 734
Hästvård Nu vill jag ha era råd angående min fångshettis. Just nu går hon i sin grushage med en kompis på dagarna och hon får komma in på...
Svar
9
· Visningar
1 685
Senast: ogres
·
Hästvård Nu har min häst haft ett vad jag tycker svullen och mjuk "knöl" bakom kindkedjegropen. Har ingen aning om vad den kan komma ifrån och...
Svar
16
· Visningar
4 470
Senast: arabia
·
Foder & Strö Eftersom min ena häst har börjat hosta ger har vi börjat utfodra med nyslaget gräs (betet i sommarhagen räcker inte till så vi måste...
Svar
9
· Visningar
4 477
Senast: skogstokiga
·
Hästvård vilka krämpor tycker ni att är "ok" på en äldre häst, säg 18+ (speciellt på hästar som kanske inte alltid jobbats korrekt utan då kan ha...
Svar
13
· Visningar
2 279
Senast: CurlySue
·
J
Hästvård Hej! Jag har en valack som fick lymfanagit i våras fick massa olika mec fick ochså sår på skenbenet som va jättesvårt att få det läkt...
Svar
0
· Visningar
738
Senast: Jenny
·
Hästvård Min 5-åring var superseg påväg in från hagen idag, väl inne var hon extremt hängig och ville inte äta. feber på 41,8 :crazy:.. Ringde...
Svar
13
· Visningar
6 683
Senast: Empress
·
Hästvård Har en aktiv tråd om min sjuka häst. Men ja va rädd för att om man ställer frågan där så kanske någon med svar missar den...
2
Svar
22
· Visningar
4 833
Senast: Kratus
·
Foder & Strö Någon som provat horsehage i slowfeedingnät? Någon som vet UNGEFÄR hur många kilo en D-ponny får i sig på ett dygn med fri tillgång i...
Svar
8
· Visningar
1 570
Senast: hanoirocks
·
Hästvård I stallet har folk en del synpunkter på vad som är ok när hästen är nyskodd. Detta har jag inte tidigare funderat över och undrar om det...
2
Svar
36
· Visningar
8 260
Hästvård Behöver lite input från er som sett anaplasma live...Misstänker det på min kille nämligen... Min klinik öppnar om en timme och jag...
Svar
15
· Visningar
2 444
Senast: Shudde
·
Foder & Strö Någon som vet hållbarheten på en öppnad säck med lusernhack? Började ge min häst det i våras, men nu när de äter så mycket gräs så är...
Svar
4
· Visningar
1 449
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Hönstråden II