Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En sjuhelsikes chanstagning med hästens psyke o liv som insats.Ett föl efter den hingsten kan man få betala 50tusen + för.
Det är en risk att betäcka ALLA ston, så vill man inte ta någon risk ska man inte betäcka någon överhuvudtaget.
Vet tror inte att det blir problem vid fölningen, har även pratat med min egna veterinär som sett min häst tidigare. Har pratat med andra duktiga uppfödare också som jag känner och litar på.
Eftersom hingsten hoppat på fler gånger och det inte har blivit något så provar vi en sista gång, då det känns som om det inte kommer bli någon våldtäkt. Hingsten är för övrigt en schyst hingst som betäckt över 300ston och hoppar in på om stot inte vill. -även om det inte är någon garanti ger det mig ändå en bra magkänsla.
Nu har vi lite bättre förutsättningar då slemhinne sträng har tagits bort och har även fått glidmedel utav veterinären.
Fungerar det inte kommer vi ta en annan hingst med betydligt mindre penis.
Det är inte hingsten som är det viktigaste, (vill gärna ha honom och tror att just kombinationen mitt sto och han kommer bli super!) utan det är stot som jag vill ha en avkomma efter, en fantastisk häst på alla sätt och vis.
Har också pratat med andra stoägare som haft trånga ston som det har gått bra för.
Angående ansvar om det går snett: jag tar på mig ansvaret eftersom jag äger stot och har gett klartecken.
Ponera att det värsta händer, då står du där ansvarig för djurplågeri.
Det tror jag inte att du tänkt dig.
som jag skrev: hon var inte så liten som jag först trodde.
om det inte fungerar menar jag att hon gör som tidigare: låter inte hingsten komma in.
har som sagt fått klartecken från veterinären.
Det är en regelrätt våldtäkt att till varje pris försöka betäcka ett sto som visat sig för litet redan.
Ett föl efter den hingsten kan man få betala 50tusen + för.