Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har ett sto som fick en spark på vänster fram ca 10cm ovanför carpalleden, ett år på ca 7cm (hovformat), såret i sig ser fint ut, geggar...
Svar
6
· Visningar
1 416
Hästvård Hur bra är Plåster spray? något ni kan rekomendera ? Tänkte tesat de då hästen klättrar på väggarna nu har stått på boxvila 4 dagar...
2
Svar
21
· Visningar
11 129
Senast: Antiqua
·
Hästvård Hej! Idag när min häst bajsa såg jag något i han bajshög, En larv som var röd och ca 1 cm lång, har han fått stora blodmasken...
Svar
3
· Visningar
1 974
Senast: Taz
·
N
Foder & Strö Är detta ett bra hösilagefoder till hästar? Har fått papper av min leverantör på hans foderanalys men jag fattar ingenting av dessa...
Svar
8
· Visningar
1 598
Senast: CK
·
Hästvård nu har bromsarna anlänt. och tydligen är min häst extra stressad i år. Redan i går var hon hopplös att rida, och fick just samtal från...
Svar
3
· Visningar
1 600
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Pållen har alltid varit lätt att få i Ventipulmin då han slukar det mesta vare sig det smakar medicin eller ej. Men säg det som varar...
Svar
3
· Visningar
972
Senast: Ingridl
·
Hästvård Som visar verklig temperatur, dvs väger in vindhastighet och gärna även luftfuktighet. Finns det? Vad använder ni för att försöka få...
2
Svar
22
· Visningar
4 292
Senast: keramin
·
S
Hästvård Har kollat in en jätte fin valack på fyra år med bra stam, upptäckte dock att han har tvålverben på vardera sida på h.fram. Enligt...
Svar
2
· Visningar
2 233
Senast: Masse
·
I
Foder & Strö Hej!! Min blivande foder häst får just nu hö och ensilage men när hon flyttar hit till mig så erbjuder inte stallet där hon ska stå...
Svar
9
· Visningar
1 341
Senast: Mynta2
·
Hästvård Efter ridturen såg jag att hästen fått sår efter sadelgjorden. Är det fler som varit med om att hästen fått sår efter sadelgjorden...
Svar
2
· Visningar
1 376
Senast: Stallwest
·
Hästvård Jag tycker i alla fall att dom är intressanta. Sen får man väl ta i beaktande att det är amerikanska filmer. Obs! Mycket sår och...
Svar
5
· Visningar
1 428
Senast: sthu
·
Hästvård Just nu går hästen på relativt magert bete. Är väldigt lättfödd så håller sig med daglig motion i bra hull (nästan bättre än under...
Svar
4
· Visningar
1 324
Senast: anpe0208
·
Hästvård min häst har den söta lilla egenskapen att så fort skon börjar klirra pytte lite så sparkar hon av den, trevligt att vakna till bankande...
Svar
9
· Visningar
1 514
Senast: Buck
·
Hästvård Ja fritt fram! vad säger ni om denna hästs hovar. Något att göra eller det är kört?
8 9 10
Svar
184
· Visningar
18 291
Senast: Nominous
·
Foder & Strö Någon som fodrar/fodrat med deras foder och vad tycker ni?
Svar
13
· Visningar
3 959
Senast: lewellyn
·
Hästvård Några som har erfarenheter om det? T.ex en häst som ganska rejält halt i sina knän, behandlas med tuppkam, står på box 2 dagar och...
Svar
10
· Visningar
2 090
Senast: lil-sis
·
Hästvård Jag har en islandshäst som nyligen har konstaterad spatt. Hon är svullen i ena hasen, mycket tydligt halt i trav, även i skritten syns...
Svar
10
· Visningar
6 803
Senast: Invincible
·
  • Låst
Hästvård Vad gör jag för fel? Har ställt en fråga i detta forum men den bara försvinner. Skulle vara bra att veta varför. Jag skriver väldigt...
Svar
5
· Visningar
1 641
Senast: Boj
·
Hästvård Hej, min häst får insektsbett hela tiden som hon kliar på, och nu har det blivit fläckar nästan utan päls. Jag smörjer in med helosan...
Svar
7
· Visningar
1 231
Senast: Tretjak
·
Hästvård Efter en hel del fram och tillbaka så stannade hästen hos mig som det blev en livlig disk om i denna tråd...
Svar
13
· Visningar
2 145
Senast: rubytoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Elmia i helgen
  • När brukar uppfödare höra av sig?
  • Hönstråden II