Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej Buke! Det är som så att jag för närvarande hamnat i ett litet dilemma ang beteshagarna för min häst. Hästen är en ganska lättfödd...
Svar
7
· Visningar
1 332
Senast: Aquakatt
·
V
Hästvård Vet ni någon häst som fått det nån gång? Vad har orsaken varit och hur har det behandlats, kortsiktigt och långsiktigt? Nyfiken...
Svar
14
· Visningar
10 527
Hästvård Inledningsvis, detta gäller inte min häst, så jag är osäker på om jag fått alla fakta rätt, men tar gärna reda på mer. Hästen är 5 år...
Svar
14
· Visningar
4 704
Senast: CK
·
Hästvård Jag har en 5-årig valack som självklart lyckades skada sig lagom till första provridningen för ca en månad sedan, den största...
Svar
11
· Visningar
4 572
M
Hästvård Efter diskussion i en annan tråd där jag la in denna filmen så måste jag undra vad ni andra ser egentligen på denna hästen. Ser någon...
2
Svar
31
· Visningar
6 321
Senast: lewellyn
·
Hästvård Jag var inne på kliniken med min häst idag och fick det konstaterat att hon har ensidig spatt :( Försöker nu lära mig så mycket som...
Svar
3
· Visningar
1 494
Senast: super
·
Hästvård Min hästs underläpp hänger alltid när han inte äter eller har bett i munnen. När jag tittar på förra ägarens bilder från när han var ung...
2
Svar
20
· Visningar
7 707
Senast: Totola
·
Hästvård Hämta min lilla islandshäst från hagen i onsdags 30/5 Tog in henne i stallet och st'llde upp henne på uppbindningsplatsen. Först såg...
Svar
13
· Visningar
5 716
B
Foder & Strö Min nyinköpta islandshäst måste ha järntillskott pga att den fick hästinfluensa när den importerades från island. Om hon inte får sitt...
Svar
4
· Visningar
1 103
Hästvård Jag har haft mitt sto sen hon var föl. Hon har en stor nosbläs som täcker hela mulen och näsborrarna - så mycket är rosa förstås. Hon...
2
Svar
22
· Visningar
5 281
Senast: Sar24BB66
·
L
Foder & Strö Det börjar snart bli dags att välja hösilage och vi har bestämt att vi vill testa till hösten att ge hästarna någorlunda fritillgång dvs...
Svar
6
· Visningar
1 586
Senast: Totola
·
Hästvård Vilket medel använder ni på era hästar om somrarna? Ni som rider alltså, det får inte vara nåt giftigt som tex Switch som man inte ska...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
11 129
Foder & Strö Frågar åt en kompis vars hästs mage inte tål havre. Vad för slags kraftfoder (hon har gett minimalt med korn morgon/kväll) skulle ni...
2
Svar
22
· Visningar
5 625
Senast: Piraja
·
Hästvård Jag har själv en hel del åsikter om hur min häst ska skos, en del framför jag till hovslagaren men vill samtidigt låta denne göra sitt...
Svar
19
· Visningar
3 640
Senast: krusmynta
·
Hästvård Upptäckte att ett ungsto låg ner i hagen på morgonen och inte kom till utfodringen. Gick dit och hon reste sig men var extremt ostadig...
Svar
2
· Visningar
1 536
Senast: Korven
·
Foder & Strö Hur hårt vågar man banta en fyraåring? Hon blev fet under vintern då hon haft fri tillgång på ett ganska kraftigt hösilage (lösdrift med...
Svar
4
· Visningar
1 278
Senast: Boj
·
Hästvård Hej Behöver lite hjälp! Hittade lite mask i skithögarna i hagen! Vita maskar ca 1cm långa, runda men platt huvud och spettsig...
Svar
8
· Visningar
2 575
Senast: Madick
·
Hästvård Jag har en fundering jag började fundera på idag.. Risken finns att detta blir långt :o Jag insåg att min islandsvalack som är 17 år...
Svar
17
· Visningar
2 588
Senast: hekla
·
M
Hästvård Strasserverkad häst i Västerås. Tung bruksnordis med slaktade hovar, Lika illa på alla fyra.
3 4 5
Svar
93
· Visningar
17 120
Senast: coari
·
Hästvård Skrev ju ett inlägg här för en knapp vecka sen ang hög feber på mitt sto, det visade sig vara anaplasma, behandling startades dag 2 av...
Svar
4
· Visningar
3 775
Senast: Shudde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka