Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö Hej alla ni med erfarenhet av hästar med IR och alla ni andra också! Vad skulle ni säga är bästa betet för en häst med IR eller som...
Svar
12
· Visningar
2 877
Senast: fjordtokan
·
Hästvård Min stackars häst har fått trycksår av bandagen efter ett fult sticksår i hasen. När sticksåret äntligen läkt hyfsat kom trycksåret...
Svar
7
· Visningar
3 503
W
Hästvård Jag har precis fått hem ägarbevis från AQHA på min nya häst, sist i brevet står det att min häst är släkt med kända HYPP hästar och de...
Svar
12
· Visningar
2 437
Senast: Centaur
·
Hästvård Min ponny har 9 respektive 7,5 grader i rotation. Jag har ingen aning om det är mycket eller lite. Vad har era? Har dom återhämtat sig...
Svar
5
· Visningar
2 067
Senast: SQT
·
Hästvård Min häst står med sjukbeslag med klack, problemet med skon är att den är så jäkla hal på betonggolvet så benet glider, vilket ju inte är...
Svar
2
· Visningar
770
Senast: Leoni
·
Hästvård Det är dyrt att ha häst, inte minst om de blir sjuka eller skadade. Oavsett vill vi ju hålla våra älskade hästa friska. Hur...
Svar
10
· Visningar
1 308
Senast: Estivuz
·
Foder & Strö nästa vecka kommer min lilla dam att slippa på bete. för att minska risken att hon blir för tjock kommer hon bara att gå nattetid (vill...
Svar
8
· Visningar
1 563
Senast: Elina8
·
Foder & Strö Jag har alltid gett färdigfoder men nu skulle jag vilja blanda eget. Hästen är en lättfödd valack på 11 år. Ett svenskt halvblod på 160...
Svar
8
· Visningar
3 932
Senast: Houdinie
·
Hästvård Min shettisdam på 7 år Har fortfarande massa med vinterpäls. Hon hade likadant förra året och tappade inte allt förräns i juli/augusti...
2
Svar
30
· Visningar
6 219
Senast: lewellyn
·
Foder & Strö Hej! Kom till medryttarhästens stall igår och istället för hösilage så står en bal med nyskördat gräs. Jag har för mig att man...
Svar
3
· Visningar
1 515
Senast: Ottilia
·
Hästvård Min häst är nyopererad och ska stå på box i två veckor. Efter att ha sökt runt här på forumet har jag sett att flera skrivit att man...
Svar
4
· Visningar
2 747
Senast: Piek
·
Hästvård Hej! Någon som har några bra tipps på vad man kan göra för att snabba på läkningen av en fånghäst? Tack för svar
Svar
13
· Visningar
2 605
Senast: Presto
·
Hästvård ... efter hårdare arbetspass? Jag brukar alltid linda min häst med arnika efter att ha tränat. Men nu påstår min faster att första...
Svar
16
· Visningar
3 062
Senast: anyhow
·
Hästvård Hämtade hem min häst som varit hos fodervärd ett par månader igår När han åkte hade han ett balltramp o var lite svullen från kronrand...
Svar
3
· Visningar
3 177
Senast: MaRomer
·
M
Hästvård Min 4-åring är tunn, nu går han på bete och jag hoppas att han äter upp sig ordentligt nu för det behöver han. Har gått och funderat...
Svar
8
· Visningar
1 607
Senast: mooi
·
Hästvård Undrar om någon känner igen detta, eller har en ide´om vad som är fel på vår häst:-(. Hon har, i ca 10 dagar, uppenbart haft väldigt ont...
Svar
16
· Visningar
2 619
·
Hästvård Behöver hjälp med idéer. Sent i höstas blev vår isladsvalack dålig, stog längst ner i hagen och kunde inte röra sig. Hade ingen balans...
Svar
6
· Visningar
1 121
·
Hästvård Min häst har haft kraftig mugg efter ett trampsår, har haft lite lymfangit. Muggen har börjat ge sig men han är fortfarande lite svullen...
Svar
0
· Visningar
684
Senast: Jezzie
·
Hästvård Har en häst i ett närliggande stall som är under inridning. Har vänskaplig kontakt med ägaren till hästen och emellanåt hjälpt till...
2
Svar
24
· Visningar
5 135
Senast: Muninna
·
Foder & Strö Hej alla kloka Bukare :) Jag har sedan två veckor tillbaka en ny pålle och nu har lite funderingar krupit fram. Ni kanske har bra...
Svar
15
· Visningar
2 852
Senast: lomuxx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka