Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Tandläkaren tog dig en snabbtitt i min dams mun för någon dag sedan, och hittade en knöl/bula på ena lanen. Han kunde inte säga exakt...
Svar
11
· Visningar
2 264
Senast: gylle
·
Foder & Strö Hur gör ni som fodrar med hösilage och inte har "tillräckligt många" hästar? Jag tänker framförallt på åtgången, en öppnad bal blir...
Svar
14
· Visningar
3 029
J
Hästvård Jag fick en halt häst för ett par månader sedan, ett 3 årigt fullblodssto som ev skulle in i aveln här. Stort framknä på vänster fram...
Svar
6
· Visningar
2 127
Senast: lewellyn
·
Hästvård Min häst är mysko just nu. Hon har varit inne 3 ggr på klinik, första gången för ca 2 månader sedan då hon fick diagnosen...
Svar
7
· Visningar
2 611
Senast: SoNo
·
Hästvård Har en fbl valack f.93 som jag red idag, efter ett tag tycker ja han gör ngt konstigt och stannar, han typ vickar rumpan åt sidan precis...
Svar
3
· Visningar
1 159
Senast: vinkelina
·
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av nt-dry? Verkar super bra om man ska gå efter det man sökt på internet.. Men det gör väll allt ;)...
Svar
8
· Visningar
2 464
Senast: lewellyn
·
Foder & Strö Jag har för mig att ensileringsprocessen i hösilage/ensilage förbrukar socker. Men min erfarenhet är att flesta bonder som tar analys...
Svar
4
· Visningar
3 007
Senast: Trissa
·
S
Hästvård Hej jag har en 8årig foderponny som vi var inne med hos veterinären i veckan(onsdags).Hon har inte kännts helt fräsch det senaste...
Svar
6
· Visningar
2 197
Senast: Tussemaja
·
Hästvård Hej! Min häst har gått väldigt konstigt i tre dagar nu, jag har hört av mig till veterinären men de kan inte komma förrän helgen är...
Svar
10
· Visningar
1 395
Senast: arabia
·
M
Hästvård Jag har precis köpt en shettis och satt och kollade bland hans vaccinationer eftersom veterinären kommer ut imorgon. Ser att han är...
Svar
8
· Visningar
1 320
A
Hästvård Nån som varit med om liknande? 6-årig häst som rids uteritter i skritt, trav och galopp. Behandlad på "Klinik1" för...
2
Svar
29
· Visningar
5 107
Hästvård I icke akuta fall, hur långt kan ni tänka er att köra till veterinär/klinik då? Av vilken anledning kör ni så långt? Hur långt kör ni...
2
Svar
28
· Visningar
3 106
Senast: Piraja
·
B
Hästvård Hur bra tror ni hästens minne är? Kan den komma ihåg en tidigare ägare som haft den i många år och den tyckte mycket om, flera år...
Svar
14
· Visningar
6 713
Senast: axel
·
Hästvård Jag har ett islandssto som i år är 14 år. Hon har mycket man och svans och enligt tidigare ägaren så har hon inte haft eksem. Förra...
Svar
8
· Visningar
1 849
Hästvård Hur hade ni gjort? Fredags morse: Hästen blockhalt, antar att det rör sig om en hovböld eftersom det är precis samma förlopp som...
Svar
5
· Visningar
1 123
Senast: keilir
·
Foder & Strö Hej! Jag har en 22-åring som tappade mycket hull och blev rätt mager nu i vintras. Han tog sig dock väldigt bra när jag började ge...
Svar
5
· Visningar
1 220
Senast: Shoreline
·
Hästvård Jag har funderat lite på hur den perfekta hästflocken bör se ut. Vad anser ni? Jag har två ponnys. De går alltid tillsammans, endast...
Svar
6
· Visningar
985
Senast: Gimlan
·
Hästvård Lite långt att tänka på höst och vinter nu, men. I vinter kommer min häst att gå ute mellan ca 9 och 17 (plus minus en timme...
Svar
8
· Visningar
2 716
Senast: CK
·
Hästvård Någon som har mer koll på det där med vattenträning? Inte simning alltså, utan typ 'löpband i vatten'. Jag har förstått så mycket som...
Svar
12
· Visningar
3 360
Senast: anyhow
·
S
Hästvård Har någon något tips på vad man kan göra när en häst sträcker ut tungan under ridning. Han hänger den rakt ner, inte ut åt sidan. Alla...
Svar
1
· Visningar
1 119

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka