Sv: Never ending story,
Vore bra om du ville delge förstahandsuppgifter..
Det är förstahandauppgifter, inga rykten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är förstahandauppgifter, inga rykten.
Jag har också min häst oskodd men jag skulle aldrig låta en SHP:are komma i närheten av min häst.
Ändrade mig, det här är inte en fråga om att försvara Strasser eller ej.
Det jag ville veta var om det VERKLIGEN är verket av en person som gått Strassers fullständiga utbildning, eller om det är en hemmapulare som hackat på eget bevåg.
Jag är inte mycket för att hänga ut personer med namn på nätet, med den osunda pöbelmentalitet som ofta råder på forumen.
Namnet på verkaren finns på anmälan till Länsstyrelsen i Västmanlands län, Det räcker nog tills det ev. blivit ett rättsfall av det.
I övrigt så är uppgifterna så att två av varandra oberoende hovslagare, Den ena godkänd av jordbruksverket har rapporterat till Länstyrelsen att den utförda verkningen är att se som djurplågeri och brott mot behandlingsförbudet.
Länstyrelsens djurskyddsinspektörer har tillsammans med veterinär varit ute och besiktat hästen och konstaterat att polisanmälan bör upprättas. Veterinären ansåg att hästägaren skulle föreläggas att ge hästen smärtlindring och ställa hästen på box i två månader för vidare utvärdering av godkänd hovslagare och veterinär.
Skulle vilja länka till denna rapport om ingen annan gjort det. Mycket bra och nyttig läsning om ämnet.
http://www.svf.se/Documents/F%C3%B6rbundet/Styrelsen/rapport_om_barfotah%C3%A4star_fr%C3%A5n_dsm.pdf
Lite OT: vad är ett maxstraff för djurplågeri? Någon som vet?