Bränd mule?

Sv: Bränd mule?

Det enda är att det är så skumt att det kommer när vi ingen sol har. Hon reagerade ju inte på solen i maj. Dessutom har hon gått i hagen förr, men då visserligen på sensommar/höst, så det kanske är något som växer där trots allt?

Det är inte skumt alls. Det beror på att någon växt nu kommit i den fasen där den stör mest för känsliga hästar samt att solen faktiskt tar även om den inte syns.

Finns inte en enda noslapp i den här stan, men nu har jag surfat runt lite på nätet. Måste säga att den där bågen ser onekligen skum ut. Gillar hästen den? Och en ännu dummare fråga - vad i hela fridens namn är benskydden till för? :confused::confused::confused:

Material har varit allt från 89kr-600kr, men det strimlas till bitar i alla fall (och de billigare har många gånger hållit längre, men verkar obekvämare). Ska göra ett nytt försök, men smärtgränsen går runt 250.
Hästarna får ju inget mot ögonen.

Ben skydden är till för att hästen är hårlös i de vita karlederna efter grav leverskada med fotosensitivitet.
Min häst hade ju gulsotsymptom, men behandlades som om de n blivit ormbiten.
det dröjde innan den fick rätt behandling.
hästen valde själv att stå inne soliga dagar.

Senast ändrad:

Min häst (skimmel) bränner också ofta sin mule, jag brukar sätta på Zink salva (antingen pasta-salva eller babysalva), det fungerar bättre än något annat jag har prövat, och spec. pastan är så tjock att den inte lossnar i första taget (när åtm min häst brukar börja försöka gnida bort salvan) och skyddar. Lycka till! :)

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
982
Senast: Fiorano
·
Hästvård Lång historia kort, vi köpte en ponny förra hösten så detta har varit vår första sommar. Och det har varit en jobbig sommar. Han har...
Svar
0
· Visningar
588
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 710
Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
12 053
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka