Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Hästvård Hej.:laugh: Vi har en hel del ponnys och några stora hästar. (på gården där jag har min) Mina frågor är: 1. Alla måste väl avmaskas...
Svar
4
· Visningar
944
Senast: Madick
·
D
Foder & Strö Hej! Min häst ska gå på ridläger en vecka i sommar. Det blir två arbetspass om dagen och nu funderar jag på om och vad man skulle kunna...
Svar
3
· Visningar
865
Senast: Deimion
·
Hästvård pga nån EU bestämmelse så säljs nästan inga bra flugsprayer längre i finland. Tycker det är för knepigt att skicka efter från utlandet...
Svar
19
· Visningar
8 073
Senast: lewellyn
·
Q
Hästvård Jag misstänker att min häst är lite sned i muskulaturen eller sklettet i ryggen. Har märkt det på bossorna på sadeln är ojämna, ena är...
Svar
5
· Visningar
1 314
Senast: lewellyn
·
Hästvård Hej! nu har jag försökt att hitta på google vad detta kan vara, men inte hittat nåt! Så jag kollar om nån här har nån aning:) Det är...
Svar
2
· Visningar
1 062
Senast: Görel
·
Hästvård Ja som frågan lyder: Hur vanligt uppfattar ni att det är? Min veterinär säjer att det är väldigt ovanligt, men jag har haft en häst som...
2
Svar
20
· Visningar
3 588
Senast: Tussemaja
·
P
Hästvård Mitt sto fölade för 6 veckor sedan. ca 1½ vecka innan fölning var hovis ute och alla hovarna var jättefina. Fölningen gick snabbt...
Svar
12
· Visningar
2 184
Senast: parchita
·
Foder & Strö Vad är det för skillnad på speedi beet och kwik beet? Verkar inte finnas återförsäljare av detta alls här uppe i landet :( Har ringt...
Svar
8
· Visningar
4 903
Foder & Strö Detta är kanske en fråga som jag kan hitta om jag söker bland trådarna, men tiden räcker helt enkelt inte till så snälla ha överseende i...
Svar
5
· Visningar
2 073
Senast: Masse
·
C
Hästvård Hej! Min häst har Kronsik hosta copd. Hon har mycket problem vid fukt, när vädret är fuktigt svårt att andas. I stallet på vintern...
Svar
2
· Visningar
786
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Blir inte klok på det här med ek. Jag har alltid fått höra ek i allmänhet är giftig för hästar, särskilt ekollon. Jag provade...
Svar
11
· Visningar
4 351
Senast: Madde_W
·
Foder & Strö Om man lakar ur betforen med rikligt vatten flera gånger så det inte finns något sockervatten kvar, ungefär hur mycket socker och MJ kan...
2
Svar
38
· Visningar
4 799
Senast: Nominous
·
Hästvård När borde man sko sin häst för första gången? Vad är fördelarna med att börja tidigt eller sent?
2
Svar
23
· Visningar
7 159
Senast: ch791022
·
Hästvård Nu har ponnyerna fått nån form av fix ide/mani på att planka för planka 'demontera' sina boxar :S De äter trä i en eländes fart. De höll...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
19 132
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Vad finns det för foder med liknande värde ? Hästen jag hämtar hem äter detta nu men finns ingen återförsäljare här.
Svar
0
· Visningar
736
Senast: urkella
·
Foder & Strö Så länge sedan jag räknade på unghästar så har glömt av lite, och får så himla olika siffror på behov beroende på var jag kollar...
Svar
3
· Visningar
959
Senast: Alexandra_W
·
K
Hästvård Tjena! Går det att rida en häst med veka kotor? Har träffat en supertrevlig häst som ser ut att ha veka kotor på alla ben. Är dock inte...
Svar
0
· Visningar
896
Senast: Konstig
·
Hästvård Har en ponny som under de senaste dagarna verkat få någon typ av eksem. Hon har alltid varit känslig mot insekter och sol och går därför...
Svar
10
· Visningar
1 575
Senast: HeleneF
·
Hästvård Hej! Jag har precis varit på ett träningsläger under 1 vecka med min egna ungponny på 5 år. Vi hade båda jätte kul! Vi träffade båda...
Svar
6
· Visningar
1 843
Senast: Yrrol69
·
Hästvård Hej alla! Sitter i en väldigt jobbig sits och behöver råd och inputs från andra hästmänniskor... Jag har en 11-åring som minst...
2
Svar
30
· Visningar
4 799
Senast: Nasseman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka