När kan man sko sin unghäst för första gången?

Sv: När kan man sko sin unghäst för första gången?

Då kan vi ju konstatera att vi inte tänker lika då.

Det lilla man nu ev. riden en 2-åring brukar ske sent på hösten några ggr o för det brukar sällan skos behövas.
De rör sig sällan självklart i balans med ryttare ändå.

3åringar o även 4-åring brukar gå hela sommaren o smälta allt den lärt sig- får vara ifred när det är torrt o hårt.

2 åringar...är självklara för helsommarbete. Hanteras ej mer än ev flytt mellan hagar o för verkning.

Trav är det väl annat för.:confused:

Var det där verkligen ett svar till mig? Förstår i så fall inte kopplingen till det jag skrev.

Jag har inga problem alls med att man sitter upp sista månaden i 3-års.
Det behövs väldigt sällan mer än dom 10 gångerna á 20 minuter man hinner sitta på dom innan visningen för att dom ska klara gå ridprovet till 3-års på ett bra sätt, men självklart är dom förberedda med markjobbet och sadeltämjning innan den månaden då.

/Camilla

Liknande trådar

Hästvård Jag har en unghäst född -21 som börjat hosta framförallt direkt på morgonen när hon kommit ut. Oftast bara 1 gång men ibland även flera...
Svar
1
· Visningar
211
Hästvård Hittat tillbaka till bukefalos som man en gång i tiden hängde på både i tonåren och vuxen och hittat tillbaka på grund av att jag tycker...
Svar
1
· Visningar
255
Senast: Elo
·
Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
698
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 793
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Elmia i helgen
  • När brukar uppfödare höra av sig?