Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har en pålle som de senaste åren fått mugg på betet. Första sommaren fick jag ta ut med veterinär som gav lugnande, och rengjorde...
Svar
2
· Visningar
1 022
Senast: Rie
·
Hästvård Har ett sto på 21 år, New forest, d-ponny. För någon dag sedan ringer medryttaren och säger att hon står konstigt i hagen (hästen inte...
Svar
10
· Visningar
1 350
Senast: Sonya
·
J
Hästvård Finns det nån/några här som är kunnig inom lymfangit. Jag har frågor som jag hoppas kunna få svar på.
Svar
9
· Visningar
3 011
Senast: Jenny
·
Hästvård Jag får inte ihop det, detta liknar inte riktigt någon av de skador min häst har haft förut.. Blir väldigt tacksam för idéer och...
Svar
2
· Visningar
1 300
Senast: Msilverplats
·
M
Hästvård Hej! har lite funderingar kring muskel sträckning! Min kompis (jag har inte själv sätt hästen...) sträckte sig igår och var halt. idag...
Svar
1
· Visningar
1 253
Senast: fjordtokan
·
Hästvård Växelbetar mina vinterhagar med nötkreatur medans mina hästar är på sommarbete, nu har jag sett att några av korna har ringorm, bör jag...
Svar
7
· Visningar
1 698
Senast: Tuvalisan
·
Foder & Strö ...är tydligen att ha en häst i trädgården:eek: Har nu flera ggr sett en och annan mördarsnigel slinka in i hästmunnen och inte komma...
Svar
6
· Visningar
1 075
Hästvård har två D-ponnier som är tjocka... Ett connemarasto med fång-diagnos, har gått ner MÅNGA kilo de senaste tre veckorna (smal över...
2
Svar
20
· Visningar
3 447
Senast: fjordtokan
·
Hästvård Hej! Just nu är det så otroligt mycket myggor och grejer som attackerar min stackars häst i hagen. Han tycker det är jätte jobbigt och...
Svar
5
· Visningar
1 078
Senast: _Runaway_
·
Foder & Strö Ni som slagit hästhö/hösilage nyligen har ni hunnit få några värden? Vet inte om det är för tidigt eller inte. Bor i västernorrland och...
2
Svar
26
· Visningar
4 322
Senast: bukelist
·
Hästvård Hej! Jo nu har jag med en kompis ridit en underbar skäck(c-ponny skulle jag tro) och nu bara för att ägaren inte orkar ha honom mera ska...
2
Svar
20
· Visningar
3 825
Senast: HorseCrazy
·
Hästvård Vårt sto fick för cirka 3 månader sedan rinniga ögon. Huden under ögonen blev hängiga och det såg verkligen inte bra ut! Så vi kontakta...
Svar
8
· Visningar
2 150
Senast: Mary91
·
Foder & Strö Alla är väl ense om att det är viktigt att hästarna får i sig tillräckligt med vatten, för att undvika kolik mm. Samtidigt så propageras...
Svar
4
· Visningar
1 521
Senast: Ljulius
·
Hästvård Har precis köpt en jätte fin kallbodstravare 16år, han var inte i gångsatt när vi köpte honom, första veckan inga problem skrittade...
Svar
3
· Visningar
1 609
Senast: Texaz
·
Hästvård KAN man göra det? Fick något smärtstillnade som ska ges i muskeln,likaså penicillinet,och jag tänkte om man kunde använda samma kanyl...
2
Svar
27
· Visningar
4 856
Senast: vallhund
·
Foder & Strö Jag har en fullblod som är väldigt mager. Inte sjukligt, men skulle verkligen vilja ha upp honom i hullet. Han går nu på bete och är...
Svar
4
· Visningar
893
Senast: fleur
·
Foder & Strö Vi fick in vårt hö i går och nu tänkte vi ta ut prov för analys. Det är första gången vi ska göra detta och vi vill att det ska bli så...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: gylle
·
Foder & Strö Klantskallen här lyckades med mästerskapet att dumpa sina analysprover i tvättstugan och glömma bort dem ett par dagar, svor en lång...
Svar
6
· Visningar
1 256
Senast: gylle
·
Hästvård Vart kan man ringa? Hur betalar man? Vad kan de kosta? Vilka olika alt finns de? Hästen har livstid karens. Kan man betala via liv...
Svar
7
· Visningar
1 771
Senast: Zilla3
·
Hästvård När jag första gången lägger in hur många spånpellets säckar går det åt. Till en vanlig 3*3 box. Har inte använt detta förut och kan...
Svar
6
· Visningar
3 586
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka