Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Själva åkomman kan man inte skylle på sahf. men om SKULLE till exempel införa röntgen krav. Dom SKULLE kunna i föreningens namn gå in och göra en seriös forskning om hur vanligt detta är hos ex alla ATG kliniker och dom SKULLE kunna vurma för frisk och presterande avel, där drabbade linjer och indivder slår ut sig sälva.
Dom SKULLE kunna införa en allmän lista på röntgade individer där man som stoägare, uppfödare eller som du - ägare till en drabbad individ kan gå in och se. Syskon? Föräldrar?
Kanske till och med belöna uppfödare med en premie på röntgade föräldrar?
Dom SKULLE kunna utbilda och informera i mycket större utsträckning än idag så alla VET vad OCD är, vad cystor är osv.
Vad som helst, men inte sitta passiv och se rasen gå ner sig.
Men det gör dom inte. Av en och annan anledning. Men jag ska skriva brev till årsmötet. Hoppas på respons!
Mvh Li
Folksams avelsstoförsäkring täcker inga hältor eller hältutredningar. Utom, som det står, vid frakturer, sårskador och fång. Avelsston får ju sällan långvariga hältor som måste behandlas, om de inte rids samtidigt. Och då bör de väl vara A1-försäkrade. En sträckning eller vrickning behandlas ju bara med vila.Oki, men har någon erfarenhet om hurvida olika försäkringsformer täcker?
Jag har A1 plus full vet vård, frågan är om jag är överförsäkrad och om jag i det fallet vågar ändra...
Hon är ju i första hand avelssto, men rids ju även.
Li