" Ta bort"/avliva "frisk" häst...

Sv: " Ta bort"/avliva "frisk" häst...

Citat: Varför ska JAG ge bort en häst till en annan när det är JAG som förlorar PENGAR på det. Då slaktar JAG hellre kräket. Slut på citat.
Hästen var ung och fullt FRISK :mad:
Vi hade väl inget sagt om hästen varit gammal och/eller sjuk :cry:

Behöver jag säga att dom blev uppsagda och har nu flyttat väldigt fort med sina andra hästar.................

Alla har väl rätt att göra som de själva vill?

Och varför blev de uppsagda pga ovanstående?

Sv: " Ta bort"/avliva "frisk" häst...

suck hoppar in i tråden då jag börjar komma i samma banor tror jag..

Tog idag beslutet att triangelmärka mitt sto då hon efter 6månaders vila visade 1½ grads hälta, innan 2gradig hälta. Veterinär sa att hon kommer ej hålla då hon efter vila visade så mycket. Så jag tog beslutet. Nu försöker jag hitta ett hem där hon får gå som avelssto då hon har fina linjer. Om jag inte hittar det hamnar jag nog tyvärr i samma grop som dig..

Veterinär sa att hon kommer hålla för avel och sällskap och hennes skada ej har någon betydelse för användningsområdet.

Oerhört tråkigt, men ibland har man inget val.

Liknande trådar

Hästvård (Tråden ligger kanske fel, hittade inget passande.) Jag vill ha era tips eller mirakelmedel för att få bort ler-dreadlocks i framför...
Svar
5
· Visningar
516
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
3
· Visningar
619
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 280
Senast: skiesabove
·
Övr. Djur Har en avlivning bokad imorgon för min kaninhona som är sju år. Han har en snabbväxande böld i ena kinden och vet vill inte operera pga...
Svar
3
· Visningar
873
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka