Kolik/Tarmvred, hjälp mig hålla alla tummar

Sv: Kolik/Tarmvred, hjälp mig hålla alla tummar

Vill tacka er alla för er omtanke, den värmer. Det känns riktigt tungt och tårarna har runnit mycket i omgångar idag.

Men nu har jag kommit hem och har fullt upp med fölet vilket på ett sätt är ganska skönt, jag slipper tänka så mycket.

MaRomer: Vilken fantastiskt ståtlig herre han var, jag beklagar verkligen ur hela mitt hjärta er förlust.

Det känns så overkligt, det är sådant här man läser att andra råkar ut för, och man känner med dem, men det händer inte en själv.
Inte Sampa som var den snällaste finaste shettisen man kunde tänka sig och som vann allas hjärtan.

Måste få säga att jag verkligen beklagar. Men kontakta amma jouren, skriv upp din fölis där och ring dom som har stå där. Kanske kanske du kan hitta en ponny mamma.
Vi förlorade våran fölis nyligen, den va 5 veckor, och samtidigt var det några andrai landet som förlorade sitt sto, det fölet va 6 veckor, och vårat sto verkar kunna tänka sig att adoptera det andra fölet. Så värt att försöka!

jag har varit inne på ammajourens hemsida och tittat, och tyvärr är där ingen som är lämplig, dessutom är där ytterligare ett shettisföl som söker amma.

Men jag tänker ändå skriva upp oss där, för man vet ju aldrig.....

Ja gör det, för när jag skrev upp min fanns det inget föl i närheten, men någon såg och ringde bara någon timme efter jag skrev upp vårat sto. Tragiskt när sånt här händer, men bra om man kan hjälpa varandra. Sen även om du inte hittar ett shettis sto kanske en ponny kan hjälpa lite, du har ju mjölken du kan mjölka ur, måste bli både billigare och bättre för bäbisen att få äta riktig mat än pulver mjölk... Vet någon som räknade på 40.000 för att föda upp på pulver mjölk.
Lycka till!!
Kanske kan kontakta olika shettis uppfödare nära?

Jag har skrivit upp oss på ammajouren nu. Det där med att kolla shettisuppfödare var ju en smart ide´men tyvärr verkar här inte finnas någon inom rimligt avstånd.

Men han har iaf börjat dricka mjölken ur hink, och det underlättar ju mycket bara det.
Och så ska vi om vi får ok från ägaren, prova med en shettisvalack som går hos grannen och se om han kan agera uppfostrare.

Ett annat sätt är att kolla med hingsthållare för de har ju kontakt med stoägare. Så om inte annat den som äger hingsten som far till fölet kan ju ha känningar som kan ge ett sto i rätt storlek.

Jag tror tyvärr att hingstägaren bor lite för långt bort, vi körde långt för att hitta en passande hingst. 4 1/2 timme enkel resa.

Liknande trådar

W
Hästvård Igår kväll, hittade jag mitt minishetlandsto död inne i lösdriften. Hon var dräktig, o beräknades föla i mitten av juni. Vi hade varit...
2
Svar
27
· Visningar
4 263
Senast: Mickis2003
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka