Dansk lusern?

Sv: Dansk lusern?

Spänningen är olidlig...:)
Jag har inte fått ngt svar ännu.....känner inte riktigt för att ringa någon av deras foderrådgivare. Jag förstår danska OK men det är lättare när man ser personen man pratar med...Ingen annan som känner för att ringa?:)

Hade det varit en norsk, inga problem men dansk... påminner ganska mycket om japanska tycker jag? :angel:

Nej, eftersom pelletsen är väldigt små behöver dom INTE blötas alls. Mina hästar åt detta utan några problem. Lätt o fodra!
Har provat o blöta ner dessa små pelletsen o dom svällde FORT, men man gör faktiskt som man vill. Jag blötte ALDRIG dom. Bra för hästarna att tugga, oxå.

Självklart gör man som man vill. :) Det var inte menat som en "pekpinne".

Jag ville bara säga att jag aldrig skulle våga det. Oavsett om pelletsen är små eller stora så sväller de snabbt jättemycket och och det vill jag helst inte riskera att de gör i matstrupen. ;)

Tugga får min pålle göra på massor av hö och halm. :)

Hoppas inte TS misstycker men jag tänkte bidra med en fråga jag funderat på länge, finns det någon lusern i pelletsform man inte behöver blöta?

KL

Jag har fortfarande inte fått något svar ifrån Dangroent.
Någon annan som haft större lycka?

Nu får min inga mängder men det är ändå bra att veta analysen på fodret.

Tycker det är dåligt att foderföretag är så svåra att få svar av, jag hade ett liknande scenario med Mustangfoder när jag både pratade med deras foderrådgivare som skulle kolla upp och återkomma samt mailade när jag inget svar fick och fick inte heller något svar på mailet. :mad: Överväger starkt att fodra med något annat nu i vinter trots att fodret har fungerat bra. :devil:

Kan bara hålla med dig ang. M. Jag har fortfarande inte fått svar ifrån dem. Tror att jag mailade dem i våras för att höra ang. melasshalt i ngt foder.
Nu är det inte aktuellt längre....men känns det inte som att vissa gärna hemlighåller innehåll ( i %) och näring?!

Jag gör ett nytt försök imorg....men du kanske har gett upp fodret då?

Nä, jag vill gärna veta om du ids tjata på dem. ;) Kommer nog att gå över till Greenpowers hackade strå då Sera inte gillar dessa små pluttar alls, varken uppblötta eller hela.

Är det samma säck som jag tänker på så är den vit . Det ja tycker är bra med den är att jag inte behöver balansera upp med fosforbalans.Blir mindre dutt då:)

NÄRINGSINNEHÅLL, PER KG:
Råprotein % 15,0
Smältbart råprotein g 105
Råfett % 3,5
Växttråd % 29,0
Vatten % 8,0
Aska % 10,0
Natrium % 0,1
Kalcium % 1,5
Fosfor % 0,3
Magnesium % 0,3
Energi MJ 8,4

Kopierat direkt från deras hemsida
vet inte vad ni mer behöver för innehålsdeklaration? Är ju 100% ren Lusern så det inehåller inget annat än Lusern

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 493
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 928
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 265
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
103 292

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka