Sv: Ni med shetlandsponny
Raderat *10 tecken*
Raderat *10 tecken*
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh du har en bebis du också... de är ju bara sååå söta och roliga att skämma bort...Ålder: 1år (snart 2)
Mankhöjd: 100cm ca
Ungefärlig vikt: ingen aning ej vägt men runt..200 ?
Motion (antal dagar i veckan/hur hårt): endast ute och går. ska börja handlerhoppning och tömkörning senare (1-2år)
Foderstat: 1kg hö (morgon) 1kg under dagen (i hagen) 2kg (kväll)
Sen får han även
200g betfor, en morot, 1.5 mått b-vitamin.
Samma på kvällen fast 300g betfor.
Betforn är rätt onödig men han blir så ledsen när alla andra får massa gott så jag skämmer ut honom ganska mycket :') Men han är ju min bebis också
måste bara få kommentera detta, citerat ur ett av de äldsta inläggen i den här trådenMankhöjd: 100 cm
Ungefärlig vikt: 245 med viktmåttband Hon ska INTE väga över 177 kg!!
Visst skiljer det mellan olika hästar. Med mitt exempel är en av sakerna jag vill visa att det inte nödvändigtvis skiljer så hysteriskt många kg mellan smällfet och riktigt mager (det var verkligen en harpa som gömde sig under den tjocka vinterpälsen och ryggraden stack upp ordentligt då hon kom hem från fodervärd - fast om man inte kände på henne utan bara tittade så såg hon väldigt välmående ut... I hennes fall vägde hon 80% av sin smällfet-vikt när hon var mager.Gissningsvis skiljer det väldigt mycket från häst till häst då din var mager när den vägde 210 kg och min såg ut som översta bilden när hon vägde kring det. Har du bild på din ponny du vill lägga in? För nu har vi ju bra exempel på hur det kan skilja sig från individ till individ och det är inte lätt att säga hur tjock/smal någon är genom att få en vikt utan man måste se till helheten.