Stå inne pga bitande flugor

Sv: Stå inne pga bitande flugor

Jag la in en bild.. är det samma? Event hmm ja kanske.. lapparna är så slitna så jag ser inte märket längre :D

aha så bra.. ja det ser lite modernare ut .. dom har ändrat lite tex ligger magdelen under istället för som på mitt utanför vilket är bra.. skulle vara bra att se halsdelen IRL

Jag har oxå halsdel till mitt.. jag brukar ha mitt med på tävling i transporten.. det är super eftersom det blåser rätt igenom det och det aldrig blir så varmt som dom andra täckena.. ibland är det fullt med blinningar på tävlingsplatsen och då är det skönt att ha på något. Kanske ska införskaffa ett nytt till ändamålet.. mindre snyggt att komma med lerigt täcke :D

*kl* Tror kanske helikopter varianterna inte är lika envetna här för mina täcken klarar dom.. och då har bara den ena hästen det ljusblå.. Den andra har ett vanligt rutigt "tyg" flugtäcke och är helt oberörd.

Våra går in på dagarna och ute nätter när de här riktigt hemska dagarna kommer. De får komma in, sova och slappna av.
Vissa av våra hagar har vi vilohallar i med skugga där det är lugnare så de går in själva på dagen.

KL.
Jag tar in när det börjar se jobbigt ut !
Det hjälper ju inte med ngt insektsmedel ..
Nää , ett svalt stall , hö och vatten är skönast :)

hörrni. Helikoptrarna som man såg en per sommar för mer än 10 år sen- nu finns det hur många som helst:eek: De som sätter sig på rumpan.
.

Jag har sett hur många som helst hos oss i sommar, hästarna får panik på dem! :mad:

Våra två hästar går med flugtäcke för första gången någonsin, och de två som inte har springer som illbattingar fram och tillbaka. Så våra hästar (alla fyrra i stallet alltså, inte bara våra) har varit inne på dagarna och ute på nätterna nu när det är bra väder. Regnar det eller så kan de vara ute.

Men de är väääldigt sugna på att gå in! Härom dan när jag skulle ta in dem blev jag översprungen i grinden och de satte av i galopp alla fyra in till stallet, hann inte ens sätta fast grimskaftet..
Gammeltanten gillar att vara inne för då kan hon ligga ner länge och sova!

Vi har f.ö. en damm vid stallet så två av våra fem hagar är totalt obrukbara pga av blinningarna. Har haft häst där i flera omgångar i flera år och har aldrig varit med om líknande!!

Samma problem här. Vi har en å som rinner förbi ena hagen och där går det ha dem någon timme.. sen är de sönderbitna :(

Min häst som är extremt känslig när man rider, blir närmare hysterisk av skogen (ridhus och fält är det enda som funkar någorlunda..) verkar peppar peppar klara hagen bra. Inte speciellt biten och står lugnt med kompisen och sover när man kommer. Hästarna i hagen bredvid däremot har till och från varit hysteriska. I vår hage finns det fält och lite skog, fläktar hyfsat.

Ofta väljer det att stå under ett träd lite mittemellan.

Om vädret håller i sig får de gå in på dagen och vara ute på natten efter att hagkompisen har tävlat i helgen..

Intressant att läsa hur ni gör.

Idag var hästarna inne mellan 6.45 och 21.00 Det hade varit djurplågeri att ha dem ute, men de var sugna på att komma ut nu ikväll.

Jag har både träd och öppna fält i min hage, men det hjälpte verkligen inte!

Hoppas verkligen att det lugnar ner sig snart.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 427
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 201
Senast: Nepenthe
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 119
Senast: Johanna1988
·
Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 171
Senast: cf234k
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka