Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om det inte har hänt något på 4 månader så är ju inte direkt något gjort. Att de går på gräs innebär ju inte att de automatiskt får i sig det de behöver.
Nu har nog personer här uppfattat det lite fel. Att jag "åker förbi där flera gånger om dagen" är inte för att jag åker TILL hästarna & gården. Utan för att jag har vägen förbi där till mina egna hästar. Då passar jag ju såklart på att kolla medan jag åker förbi, hur det ser ut osv.
Jag anser dock att om någon i ren välmening vill hjälpa till, och man är otrevlig tillbaka, så känns det som att man inte är helt ärlig.
Hahaha dagens garv, tackar vi för.Fast ibland går det för långt. Jag kan liva upp tråden lite med nåt som hände här en gång.
Trav-avelshingsten, 18 år, gick i hage med shetlandsponnyn, 23 år. Detta var på våren, då ponnyn fällde högvis, och kajorna satt ofta på honom och plockade hår till sina bon. Ponnyn gillade det, det var väl skönt när de noppa honom i pälsen.
Rätt var det är kommer en person instormande och gör oss uppmärksamma på att
"Fölet är DÖTT, fåglarna hackar på honom, och mamman bryr sig ingenting"
Allt som hänt var att shettisen låg ner en stund.
Hur många männsikor åkte förbi och tänkte samma sak? Eller gjorde anonyma anmälningar.
"HUR kan folket på Boo ha så dålig koll att de inte märker att fölet är dött, trots att fåglarna sitter och äter på den".
Känner en person som tagit emot två hästar över sommaren som ska beta där tillsammans med hans nu, ny-betäckta sto.
Hans egna sto är inget fel på hullmässigt, men om dessa hästar nu står på hans gård över hela sommaren, har ohyra, matt päls, fortfarande vinterpälsen kvar och väldigt avmagrade.
Vem är det som står som ansvarig om en anmälning skulle göras?
Han eller hon som äger hästarna?
För enligt BLUP står hästarna fortfarande skrivna på uppfödaren. Åker uppfödaren dit på detta då?
Vad krävs för att en anmälning ska vara såpass allvarlig att faktiskt prioriteras?
Känns som dessa hästar ligger ganska högt upp i en priolista, och jag vill gärna göra något.
![]()
![]()
Jag vet inte vilken kvalité alla har på sina datorer, men jag kan då inte se på min skärm att det som ser ut som hö på den nedre bilden är hygieniskt godtagbart eller ens utlagt samma vecka??
Det kan vara helt okej grovfoder och det kan vara spill från flera veckor tillbaka.. Who knows.
Jag vet inte vilken kvalité alla har på sina datorer, men jag kan då inte se på min skärm att det som ser ut som hö på den nedre bilden är hygieniskt godtagbart eller ens utlagt samma vecka??
Det kan vara helt okej grovfoder och det kan vara spill från flera veckor tillbaka.. Who knows.