Vad lär sig hovisar under utbildningen idag?

Sv: Vad lär sig hovisar under utbildningen idag?

Jamen starta en tråd, lägg ut bilder på före/efter och komentarer om hur man som hovis ska sko för att en före detta hov med understuckna trakter ska komma i balans och hur hur Vet kollade allmänstatusen förklarade belastningsförhållandena och orsak/verkan.

Du kan döpa tråden till understuckna trakter,, orsak och åtgärd.

Jag tror det blir kanon intressant.

Det hade varit en supertråd tycker jag så mycket som jag kämpat med min häst med just detta problem! Har just fått lov att triangelmärka henne eftersom hon felbelastat med understuckna trakter och lååånga tår så länge innan jag köpte henne, vilket resulterat i inflammation och pålagringar.

Sv: Vad lär sig hovisar under utbildningen idag?

OK, men jag har inga bilder.

Jag undrar om det ens går att fixa:confused:

Det är lätt att få, men att åtgärda:crazy:

Har sett även ponnys som åkt till de bästa o likförbannat har trakten varit mitt under hoven- från sidan sett.

För en hel del år sen så sa jag till min hovis att det var bra med längre skor för att trakten växte ner mer rakt:o. jag visste då inte vad understucken var:o igen.

Jag fick den där förmenande blicken:crazy:

Det gjorde iallfall att det inte blev lika mkt traktarm att kliva på med tiden o hästen fick färre tappskor- som jag inte har ngt emot.

Men vi kan prova o göra en tråd när nu även Lilla skutt är i faggorna:bow:

Från tidigare trådar vet jag att en del hovisar menade att trakten skulle tas ner iom den är lång.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Först och främst, jag vet att jag som hästägare borde läsa på mer och bli mer insatt i hovslageri, och tro mig; Jag läser på allt jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 264
Senast: mily
·
Hästvård Jag har haft världens problem med att hitta bra hovslagare. Generellt så lyssnar de inte på vad man säger, och de som låtsas göra det...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
36 061
Senast: coari
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 584
Senast: Liten
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 349

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka