Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jaa... Nu har nye medryttarpållen gått och fått någon mystisk sjukdom. Det började med att hon var svullen precis under kotan på ena...
Svar
4
· Visningar
854
Senast: bulan
·
Foder & Strö 1: Jag läste i en foderbok för några år sen och undrar om det jag läste då stämmer nu: havre- och kornkross, stämmer det att efter nån...
Svar
4
· Visningar
645
Senast: Superbiddi
·
G
Hästvård Har en valack som är lite lös i magen, funderar på om han kan ha mask... Har inte avmaskat ännu, tänkte köpa en "kollamasken" ask...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
11 321
Senast: Madick
·
Foder & Strö Vi har en häst i stallet som lider utav uppenbar proteinbrist med följden att han håller på att tappa alla ryggmuskler. Detta har varit...
Svar
7
· Visningar
1 069
Senast: mirage
·
Hästvård Kommer inte ihåg från i våras. Hittade på nätet för 10 dollar om man köper styckevis. Den hade dessutom kapacitet för 700 kg nu...
Svar
4
· Visningar
1 301
Senast: stinamina
·
Hästvård Är det någon här som varit med om något liknande?? När jag hämtade min häst i hagen förra veckan var hon halt på alla fyra och hade...
Svar
7
· Visningar
1 259
Senast: waldorff
·
Foder & Strö Våra hästar är feta nu efter sommarbetet. Idag pratade jag med stallägaren om vart vi skulle göra av dom nu eftersom det inte är så...
Svar
7
· Visningar
1 108
Senast: Boj
·
J
Hästvård Jag är så ledsen eftersom jag har märkt att min pålle för några dagar sedan har fått ont i ryggen mest på höger sida. När jag trycker...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 271
Senast: sosk
·
S
Hästvård min häst får juverinflamation om och om igen. ibland blir hon bara svullen men nu har det börjat göra ont igen och hon börjar bli segare...
Svar
8
· Visningar
2 028
Senast: Sellan
·
Foder & Strö Behöver lite hjälp att fundera... :bow: Jag köpte ju ny häst för drygt två veckor sen, ett halvblod, en 15 år gammal valack. Han är...
Svar
3
· Visningar
633
Senast: Jenny1
·
Foder & Strö Nu får ni inte idiotförklara mig för jag behöver verkligen hjälp. Jag vet att det varit massa diskussioner om analysers vara och icke...
Svar
19
· Visningar
1 699
Senast: 95johsv
·
E
Hästvård Nu i morse var/ÄR det så kallt ute att "det kommer rök ur munnen", under 5+ grader alltså. Vet inte hur kallt det har varit under...
2
Svar
26
· Visningar
2 200
Senast: Ceb
·
D
Hästvård ..det var en häst i stallet som fick det av hösilage. Hur normalt är det egentligen?? Kraftfoder har man ju hört att det lätt kan bli...
Svar
5
· Visningar
1 435
Senast: black_famous
·
D
Hästvård Har märkt att min häst är väldigt känslig vid skänkeln och såfort den rör vid henne flygger hon i luften. Hon är helt igenomkollad av en...
Svar
5
· Visningar
727
Senast: Dream
·
S
Foder & Strö Hur löser ni utfodringen med hö i hagen? Vi har flera hästar i stallet och de får 2-3 mål hö i hagen. Problemet är att någon häst äter...
2
Svar
31
· Visningar
3 480
Senast: moonlightgarden
·
Hästvård Jag funderar skarpt på att köpa mig ett par BoT paddar till hästen men känner att min kunskap är lite liten ang hur det fungerar. Har...
Svar
3
· Visningar
722
Senast: Jenny1
·
Foder & Strö Vad kan man ge för tillskott som hjälper till att bygga muskler utan att hästen blir piggare? Funderar lite på soja. Ska kanske...
Svar
13
· Visningar
1 496
Senast: Carolina
·
Hästvård En av hästarna i stallet är hosthäst. Vi andra gör allt för att underlätta för hästen och ägaren, vi sopar inte när hästen är inne...
Svar
7
· Visningar
3 303
Senast: Streiff
·
J
Foder & Strö Tänkte prova loppfrön på min kuse. Läste i tråd längre ner att de fanns att köpa kilovis på en internetshop. Då min fråga: Hur länge...
Svar
9
· Visningar
1 008
Senast: Nicke
·
A
Foder & Strö Hejsan! Jag har tyvärr ingen möjlighet att analysera mitt hö (bonden har ca 15 ängar där han tagit sitt hö ifrån och sedan har allt...
Svar
5
· Visningar
875
Senast: Adelinne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka