Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hjälper det att blöta fodret? Har för mig att de har lättare att få foderstrupsförstoppning av torrt foder. Stämmer det? Vad är era...
Svar
5
· Visningar
818
Senast: Sanette
·
Foder & Strö Är det någon skillnad innehållsmässigt på lucern hack och pellets? Vilket tycker ni är bäst och varför?
Svar
13
· Visningar
1 584
Senast: tott
·
Hästvård Min häst tränas lite mera än förut nu och risken finns att han kan bli lite trött i musklerna av det. Givetvis försöker jag undvika det...
Svar
10
· Visningar
1 240
Senast: mullabulla
·
Hästvård Nu var det så länge sedan jag jobbade med detta regelbundet så minnet har svikit mig... Har alltså en travhäst som haft (har)...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 282
Senast: mullabulla
·
Foder & Strö Och hur mycket och hur många gånger om dagen får de foder? Mycket tacksam för svar eftersom jag inte riktigt kan bestämma mig vad jag...
Svar
5
· Visningar
817
Senast: trofé
·
C
Hästvård Om man tar ett blodprov på hästen, vad kan man utläsa va det? Måste man ta flera för att utläsa flera olika saker? Jag vet inte vad jag...
Svar
16
· Visningar
2 462
Senast: Prick
·
M
Hästvård Nu får ni hjälpa mig. För 8 år sedan föddes en liten arabhingst hos mig. Vid 5 års ålder såldes han, vetbes. ua. Flickan som äger honom...
Svar
11
· Visningar
1 171
Senast: skuggi
·
H
Hästvård Vad innebär det egentligen att triangelmärka sin häst?
Svar
7
· Visningar
880
Senast: hillevie
·
R
Foder & Strö Jag har tyvärr ingen våg att väga mitt krossade korn och krossade havre. Någon som vet på ett ungefär hur mycket 1 kg korn o 1 kg havre...
Svar
6
· Visningar
3 151
Senast: Rene
·
J
Foder & Strö Har alltid bara gett mina hästar torrhö.MEN nu så blev det en rejäl återväxt som slogs och balades (vita stora plastade balar) eftersom...
2
Svar
25
· Visningar
1 780
Senast: rocki
·
K
Foder & Strö Hej! Har en väldigt, väldigt lättfödd häst som har jätte lätt att lägga på sig, nästan av att titta på mat ;d fast hon älskar då mat o...
2
Svar
33
· Visningar
2 110
Senast: linnea 82
·
Hästvård en av mina vänners hästar gick bort i lördags natt. den hade haft lite diarree ,och fick sedan ett kolikanfall,men var för ostabil...
Svar
8
· Visningar
1 961
Senast: Eye of the storm
·
J
Foder & Strö Undrar lite om hösilage. Har förstått att det är bra att ge till hosthästar. Om en ponny äter ca 6 kg hö om dagen och man väljer att ge...
Svar
11
· Visningar
1 611
Senast: DavidS
·
Foder & Strö Jag har alltid fodrat med krosshavre till mina hästar enbart för att bonden jag köper av säljer den krossad. Nu har han dock blandat i...
Svar
2
· Visningar
766
Senast: arabia
·
L
Foder & Strö Har äntligen fått tag på halm. Men bara i rundbal. Problemet är att öppningen till loftet är 95 cm och vi har ingen annanstans att...
2
Svar
22
· Visningar
1 831
Senast: linnea 82
·
Hästvård ..börjar ni täcka era hästar? När får de sk övergångstäcke? (ca 100g fyllning) När får de vintertäcke på sig? Gradantal, regn...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 316
Senast: godishanna
·
D
Foder & Strö Behöver tips på bra foder till gammal häst som kan vara svår att hålla i hull. Han har jättefint hull nu efter sommar som jag vill att...
Svar
2
· Visningar
717
Senast: Dingelass
·
B
Foder & Strö ..... fast utan havre....???? vad finns ??? man kan ju lixom inte ge hur mkt betfor som helst....:crazy: hon blir så galet pissig...
Svar
10
· Visningar
1 135
Senast: misscocacola
·
J
Hästvård Har inte bestämt mig om jag ska köpa hästen som har kronisk hosta eller om jag ska köpa nån annan. Funderar på att köpa från Tyskland...
Svar
9
· Visningar
2 987
Senast: Jennie73
·
S
Foder & Strö Vi har en stooor hage, med högt gräs i. Jag vet inte om det fortfarande växer. Ena delen är lite gulnad, men andra delen slogs lite för...
Svar
5
· Visningar
956
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka