malinsky
Trådstartare
Sv: När...
Tror också att detta är en prylgrejj, som så många andra.
Själv har jag ett nyinköpt täcke från WeatherBeeta som jag bara längtar att få lägga på honom
Hysterisk m gram hit och dit är jag inte.. men samtidigt är det viktigt för min häst att han inte bilr kall om rygg, eller snarare länden.. Det straffar sig i längden.
På vintern är det lättare, får han bara äta och dricka så mkt han vill och när han vill så räcker det ju med det egentligen, men "vinterpälslös" som han är vill jag gärna ha på honom ett vintertäcke
Jag håller med - utmärkt bra svar!
Jag brukar predika här och överrallt på forumet vid denna tidpunkt på året då täcken täcken täcken dyker upp i varenda tråd, hur hästen fungerar temperaturs mässigt, att den har en komfort zon på 20 grader, och variablerna som påverkar om den fryser eller ej.
varje höst erbjuder jag strömsholms studien till folk, ang täcken, hästar och kyla, och varje höst överbelamras jag av pm ang. att få studien skickad till sig, vilket jag givetvis gör eftersom jag erbjuder mig att göra detta.
Likväl sinar trådarna aldrig.
Mina svar ovan är generella, men jag var mer detaljerad än jag brukar, då jag resonerar som du.
Tror också att detta är en prylgrejj, som så många andra.
Själv har jag ett nyinköpt täcke från WeatherBeeta som jag bara längtar att få lägga på honom
Hysterisk m gram hit och dit är jag inte.. men samtidigt är det viktigt för min häst att han inte bilr kall om rygg, eller snarare länden.. Det straffar sig i längden.
På vintern är det lättare, får han bara äta och dricka så mkt han vill och när han vill så räcker det ju med det egentligen, men "vinterpälslös" som han är vill jag gärna ha på honom ett vintertäcke