Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vill bara dela med mig ;) Kusen har haft jobbig rasp som resulterat i svullet bakben på morgonen. Har kört 10 dagars kur med...
Svar
1
· Visningar
1 414
Senast: Mia L
·
F
Foder & Strö Någon som vet om Kr**ft Grov innehåller korn hittar inte det på deras hemsida...
Svar
4
· Visningar
632
Senast: Fialotta999
·
H
Hästvård Man ska ju inte anstränga hästen dagarna efter man vaccinerat. Men det jag undrar kan man massera?
Svar
4
· Visningar
1 367
Senast: Han_naH
·
P
Hästvård Hejsan. Jag vet inte ifall detta är rätt tråd, men jag undrar hur mycket en viktbärande welshponny kan bära? Det är nämligen så att...
Svar
8
· Visningar
5 232
A
Hästvård Har ett åtta årigt shettisto somm har blivit väldigt hängig. Hon ligger mycket, ingen riktig shettisaptit, ingen feber, lite blek i...
Svar
7
· Visningar
864
Senast: Popplin
·
P
Foder & Strö har bestämt mig för att för första gången försöka mig på att skicka mitt hö på analys. jag är totalt okunnig när det gäller analys men...
Svar
2
· Visningar
603
Senast: Strajder
·
H
Foder & Strö Hejsan. Jag undrar om de är någon som kan hjälpa mig. De är så att jag har en kallblodskorsning som lätt går upp i vikt. Men jag...
Svar
2
· Visningar
1 075
Senast: ang
·
B
Foder & Strö Jag har börjat lucern-hack. Men det är lite dammigt eller.. Kan man ge det i krubban brevid annat kraftfoder som inte är uppblött. Eller...
Svar
7
· Visningar
1 011
Senast: Jempa
·
Foder & Strö Hur mkt hö brukar ni ge eran häst på vintern? Jag brukar ge min D-ponny sto 8 kg om dagen. Skriv hur mkt hö ni ger plus hur stor...
2
Svar
20
· Visningar
1 977
Senast: Lusselina
·
B
Hästvård Igår ryktade jag pållen kanonnoga. Borstade ut man och svans som aldrig förr. Därefter stod hon inne till idag morse. Det första jag såg...
Svar
6
· Visningar
2 907
Senast: elkan
·
Foder & Strö Någon som har koll på var man kan köpa höbriketter? Ni kan väl PM:a om man inte får skriva det här. Tack på förhand.
Svar
2
· Visningar
2 776
Senast: elle12
·
B
Foder & Strö SRP 19 !!! MJ 7.1 Ca 1.8 p 1.4 mg 0.8 Har ngn sämre?
Svar
4
· Visningar
957
Senast: cutty
·
D
Hästvård Kan man sätta linnement på hästens ben och sedan linda nattlindor på det? tänkte attdet kanske bränns på hästens ben.
Svar
5
· Visningar
975
Senast: ljusslinga
·
Hästvård Ponnyn ska tävla hoppning på lördag, och vi har lyckats boka en vaccination på onsdag. Är det OK? han ska vaccineras mot hästinfluensa...
Svar
6
· Visningar
5 566
Senast: _Runaway_
·
Foder & Strö Har provat sätta in mineralerna igen ,miner vit (40g). Inom 8 tim är han kass i magen ,men stabiliseras inom ett dygn då jag tar bort...
Svar
7
· Visningar
831
Senast: sissu
·
H
Hästvård Hej! Är det någon som har gett sin/sina hästar Kraffts Musli och havre? Bra? Dåligt? tyckte hästarna om det? Billigt/dyrt? :confused...
Svar
4
· Visningar
677
Senast: Mierna
·
Hästvård Nu är jag igång igen Kort bakgrund. Hästen haft problem med återkommande ledinflammationer sen en vurpa när hon var 1½. När hon var...
2
Svar
24
· Visningar
2 456
D
Hästvård Har en valack på 17 år som jag haft i drygt 2 år, han har alltid haft en grå skugga i båda ögonen. Syns när det lyser ljus in i dem, då...
Svar
8
· Visningar
3 791
Senast: Messy
·
Foder & Strö Hur räknar man ut kvoten mellan smrb/mj? Hittar ingen tråd om detta...:angel: :confused:
Svar
3
· Visningar
693
Senast: ragge
·
Foder & Strö Hur gör ni som fodrar med havre. Om hästen kommer att gå lite lugnare/stå ngn dag, minskar ni på havren då (för de hästar som inte kan...
Svar
2
· Visningar
702
Senast: kicki71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?

Hund, Katt, Andra Djur