Sv: Ännu en 'hur hade ni gjort'-tråd..
Hur gjorde du?
Åkte du in och vad blev isåfall diagnosen??
Jag åkte in. Halt BF lågt på böjprov. Ohalt rakt ut på löpargången, ohalt på lina men sparade HB lite. Dock trots att hon var ren så flack och markbunden, och som vet sa 'hon kan trava betydligt bättre än det här'. galopperna bättre än sist, busade och pep och hade inga problem. Kiron tyckte hon var lite låst i ryggen dock.
Sned igen på samma ställen som innan, plus halsen vä sida (tack!). Nålar och rättad och ny longering och som sist så - halt HB efter rättning. Dock svårare i HÖGER varv nu (sist har varit vä). Helt loss ver ryggen och galopperna etxremfina och runda.
På mitt initiativ röntgade vi rygg & länd plus rtg om framkotorna. Ingenting i rygg/länd och kotorna ser ut som sist vi tog plåtar (maj).
Vet slet sitt hår och tyckte uppgivet att 'jag vet inte vad felet är', kiron började se uppgiven ut men mumlade om att hasen (som sprutades två ggr innan ögonOP) såg ju mycket bättre ut, men tyckte nu det satt i bakknäet.
Jag undrade om igen om det kan sitta riktigt högt i HB, och vid iskuterade höftleden lite vilket de inte tror på, men som ju om mans ka röntga måste ske under full narkos. Vet tyckte att 'nu är det snart bara scint kvar'.
Efter en lång ganska deprimerad diskussion där kiron flera gånger hypotetiskt funderat på vad som är hönan och vad som är ägget - vad kommer först, snedheten eller hältan? Så sprutade vi båda bakknäna och båda framkotorna med tuppkam + kortison. (Vi spolade ögat med och upptäckte ett hornhinnesår, samt tog baktprov påflytningarna). och så återbesök redan efter två veckor. För att om möjligt få svar vad som är grunden. Är hon rak och ohalt på åb är vi ju inte mkt klokade, är hon halt men rak däremot så är det lederna som trillar tillbaka alt inte svarar på beh. Om hon är ohalt men sned vet vi att snedheten går tillbaka först och sen ger ledproblemen.
Återbesöket är på torsdag, så inte fått några mer svar.
Kruxet med scint är att försäkringsbolaget inte ersätter enligt villkoren, men vet ska isf skriva till dem och försöka få dem att betala. De BORDE vara intresserade, då bara räkningenf rån senaste besöket var på över 7000 kr, och de betalat ut över 65 000 kr för henne sedan 1 april i vetvård..