Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård För några år sedan hade jag en frågeställning här på buke ang. konstiga knölar baksida kotor bf. (Hbl sto nu 11 år) Knölarna såg ut som...
Svar
2
· Visningar
1 882
Senast: Lillsillen
·
Hästvård För ett halvår sedan släppte jag ihop min arabvalack med vårt varmblodssto. De fann varandra direkt. Men de blev mer och mer kära. Till...
Svar
6
· Visningar
914
Senast: Boj
·
J
Foder & Strö Jag vill börja ge en gammal märr (30 år) protein som tillskott. Hon har aldrig haft fång men däremot kolik på senare år. Börjar bli...
Svar
16
· Visningar
1 512
Senast: ConfettiCavat
·
E
Foder & Strö Hej! Jag undrar om grovt hö på något sätt är dåligt/skadligt för hästen? /Marie
Svar
6
· Visningar
1 077
Senast: Tora
·
R
Foder & Strö En ponny vi ska köpa har fått M*stangs breed. Någon som vet om gr*anngården kan ta hem detta foder? Detta för att hon byggt muskler, då...
Svar
3
· Visningar
842
Senast: Rio
·
S
Hästvård Tjudo! Min pålle har haft rinnande ögon ett litet dag nu, och jag trodde det skulle räcka med att tvätta med lite vatten, men det var...
Svar
1
· Visningar
766
Senast: Styltan
·
R
Hästvård Håller på att sätta igång min häst efter skada i en framkota och ska skritta i 30-60 minuter i två veckor... Men det är grymt tråkigt...
Svar
5
· Visningar
995
Senast: Dundret
·
J
Foder & Strö Jag har hört många åsikter om att fodra, före eller efter ridning. Vissa säger att man ska fodra innan man rider eftersom hästen annars...
Svar
11
· Visningar
2 592
Senast: BeastieBabe
·
A
Hästvård Vad kan man misstänka vara orsaken då hästen snubblar ett tiotal gånger på en timmes ridtur? Har inte gjort det innan och snubblingen är...
2
Svar
21
· Visningar
2 360
Senast: Borkan
·
T
Hästvård okeej, nu ska Heidi fråga knasiga frågor igen..:angel: ja, iaf, ja har länge undrat vad det egentligen är för skillnad på hovolja...
Svar
5
· Visningar
2 188
Senast: borsalino
·
P
Hästvård Tjo, jag har en ponny som jag haft ett kort tag. Hon rusar gärna in i galoppen. Studsar och bockar ibland också i galopp. Det har blivit...
Svar
11
· Visningar
981
Senast: ponnydamen
·
Hästvård Är det OK att använda Noviform på rinnande ögon, utan att man pratat med veterinär? Rättare sagt, kan det göra någon skada eller är det...
Svar
2
· Visningar
2 802
Senast: Riley
·
F
Hästvård Har funderat lite över detta med hästar som det "knäpper" i lederna/benen på. Någon som vet varför det gör det? Är det skadligt på...
Svar
11
· Visningar
2 040
Senast: Popplin
·
Foder & Strö Min häst får fri tillgång på ensilage, analysen på det finns i en annan tråd. Och hon får också ½ kg KRAFFT groov 90, aloe vera, vitlök...
Svar
2
· Visningar
685
Senast: attempt
·
Foder & Strö Hej på er! Jag har en liten (stor mage) ponny som behöver gå ner i vikt. Har inte alla "hösiffror" i huvudet och vet inte vilka som är...
Svar
5
· Visningar
953
Senast: sissu
·
C
Hästvård Hej på er!:) Har en häst (Arab) som vissar lite tendens till ovilja/sadeltvång när man ska spänna sadelgjorden, men tar man det...
Svar
2
· Visningar
689
Senast: Pacific
·
Foder & Strö Fast denna gång gäller det havre. Har alltid köpt havre direkt av bönder, men pga av den torra sommaren har "bonnen", som stallägaren...
Svar
1
· Visningar
564
Senast: Dignity
·
J
Foder & Strö Hej, jag har en 5 årig varmblodig travarvalack. Han är väldigt svårfödd och ganska smal. och nu undrar jag om t ex Lusern kan vara bra...
Svar
10
· Visningar
883
Senast: Julle_bull
·
Hästvård Jag vet att det låter luddigt, men har fått problem, fick hem en ny häst igår och hon har rejäl mugg båda bak såpass att hästen svullnar...
Svar
19
· Visningar
4 117
Senast: gylle
·
W
Hästvård Skall man vara extra vaksam på övriga hästar ? Om en häst fått det är det kanske troligt att fästingarna i området (går i samma hagar)...
Svar
3
· Visningar
863
Senast: Glimm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"

Hund, Katt, Andra Djur