Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

U
Hästvård Hej! I slutet av april i år köpte jag en underbar 4-åring som efter någon månad var lite, lite tjockare vid senan på vänster framben...
Svar
3
· Visningar
919
Senast: Unghäst
·
Hästvård Vet inte redigt om jag lägger tråden rätt nu men iså fall kan ni ju flytta den. Jag undrar hur man fastställer hur en häst ar...
Svar
7
· Visningar
1 751
Senast: Halifaxen
·
Foder & Strö Jag har börjat gett min pålla lite olja. Men jag har en fundering. Jag gör matburkar för två dagar i rad och häller då olja på havren...
Svar
4
· Visningar
715
Senast: Havregryn
·
F
Foder & Strö Såg precis i hagen att min gammla häst inte tuggar sitt hö som tidigare, gör bara små korvar som kommer ut!! Nu blir jag ju...
Svar
9
· Visningar
1 228
Senast: fritidsryttaren
·
D
Hästvård hejsan. hörde från en kompis att banan och choklad räknas som doping för hästen. stämmer det? hur kommer det sig i sånt fall? tycker...
Svar
15
· Visningar
3 043
Senast: dezir
·
T
Foder & Strö Är det någon som har testat valeriana på häst? Effekt? Har du provat annat som varit lugnande/avkopplande (inte plegicil och liknande...
Svar
3
· Visningar
1 097
Senast: Unica
·
N
Hästvård Hur lång tid får det max gå från 1:a influensa vaccineringen till den 2:a? Minns inte om det var 4-6 veckor eller 6-8 veckor :o
Svar
6
· Visningar
830
Senast: Nate
·
Foder & Strö Är det någon som ha testat dodson and horrell, hur tycker ni att det fungerar, får de bara D&H då eller får de något annat foder oxå ...
Svar
9
· Visningar
1 508
Senast: _Runaway_
·
Foder & Strö Idag får han: 2 kg hö (!!!) 1 liter lusern 5 dl (torr) betfor 5 dl musli biotin chevinal vitlökspulver E-muskel Han är...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 684
Senast: Terja
·
Svar
7
· Visningar
872
Senast: Magic
·
Foder & Strö Min häst är fullkomligt galen i tistlar och tall:d vad innehåller det? Vad är det hon kan behöva? Innehåller tall C-vitamin som de...
Svar
9
· Visningar
2 581
Senast: hillevie
·
Hästvård Hej min mamma köpte sig en jättesnäll och trevlig ponny 2 veckor efter köp når vi skulle ta in de så hade hon ett litet sår på hasen...
Svar
4
· Visningar
1 036
Senast: yrbin
·
Foder & Strö Jsg funderar på att börja ge min korn. Men då jag inte har tillgång till nån kross eller kan köpa det krossat funderar jag på...
Svar
5
· Visningar
1 349
Senast: Kickis
·
Foder & Strö Varför är det inte bra när hösilaget blir för torrt, uppemot 75%. Man hör en del tycka det är jättebra med torrt silage o andra menar...
Svar
3
· Visningar
687
E
Hästvård Jag har en väldigt känslig häst som får lymfangit av småsår ganska lätt. Igår upptäckte jag ett relativt stort sår precis ovanför...
Svar
8
· Visningar
2 831
Senast: Streiff
·
Foder & Strö ah jag e så korkad... om man köpte 4 hipposäckar så fick man E eller B-vitamin... så jag valde E eftersom min redan fått sin b-kur i...
Svar
11
· Visningar
936
Senast: tott
·
T
Hästvård konstaterade hälta på vänster fram igår på ena damen. Hästen är sällskapshäst kan man säga o rids lugnt nån gång i veckan, ut. Hon har...
Svar
4
· Visningar
938
Senast: touched
·
Foder & Strö ... varför står inte selenvärdet med i grovfoderanalysen? Och när man räknar ut foderstaten på nätet så går det ju inte att fylla i...
Svar
2
· Visningar
625
Senast: Thera
·
P
Hästvård Hejsan. Jag har de senaste åren haft hand om en släktings häst. Den har den senaste tiden varit halt på olika ben, kommande och...
Svar
2
· Visningar
733
Senast: Popplin
·
P
Hästvård Min häst tävlas inte längre och nu undrar jag om man verkligen behöver vaccinera den varje år? :bow:
Svar
15
· Visningar
1 358
Senast: ang
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka