Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min pojke fick en skada vänster fram för ca 4 veckor sen. Trodde senskada och har ultraludat 2 gånger och allt är fint. Har nu ridit...
Svar
11
· Visningar
2 470
Hästvård Mitt sto verkar inte riktigt ha återhämtat sig fysiskt efter fölningen i våras, hon rör sig ojämnt och med kort steg bak i traven och...
Svar
2
· Visningar
921
Senast: Trissa
·
Hästvård Hittade inget riktigt bra svar på detta... Min pålle har de senaste dagarna fått små knölar på ena sidan av halsen och lite på bogen. De...
Svar
3
· Visningar
613
Senast: Fina
·
S
Foder & Strö Har fått i uppdrag av stallägaren att göra foderstater till hennes hästar. Hon vill ge mest ensilage som har en kvot på 10.4 höet har...
Svar
13
· Visningar
1 159
Senast: Superbiddi
·
Hästvård min polle har fått något som vetrinären behandlade som svamp men eventuellt kunde vara rinorm oxå har fått någe att stryka på samt att...
Svar
4
· Visningar
670
Senast: SweetSelene
·
P
Hästvård Skrev ju tidigare här om att vi hade problem och tänkte på massage veterinär osv. Det vi kommit fram till än så länge är... att vår...
Svar
2
· Visningar
1 550
Senast: ponnydamen
·
Foder & Strö jag har ett 5-årigt halvblodssto som är av den kraftigare typen, har inte haft henne så länge och under hennes tid hos mig hittills har...
Svar
3
· Visningar
620
Senast: CallMeAce
·
E
Foder & Strö Hej! Jag undrar alltså hur länge hästen kan äta av årets höskörd? När börjar hö tappa näringsvärden och bli allmänt dåligt...
Svar
3
· Visningar
992
Senast: Strajder
·
P
Foder & Strö Jag har börjat ge min häst 1 kg hackad lusern för att bygga upp hästens ryggmuskulatur. Nu har hon ätit det ca 1 och en halv månad och...
Svar
19
· Visningar
2 041
Senast: svea
·
Foder & Strö Som det står...hur mkt smrp och mj äter era hästar per dag? Vad gör dom för arbete? Ras?
Svar
13
· Visningar
1 177
Senast: Korven
·
D
Hästvård Är det sant att frieserna inte tål att äta socker typ i betfor och morötter? Har hört att dom kan få eksem av att äta socker är det så?
Svar
18
· Visningar
1 581
Senast: HelenaHandberg
·
F
Hästvård visst kan värme i ett ben även komma ifrån hoven? eller har jag fått det om bakfoten? jag har en häst som ikväll var varm i sitt ena...
Svar
11
· Visningar
1 754
Senast: Pade
·
D
Hästvård Hej, har haft lite diskussioner på arbetsplatsen hur vi egentligen ska trimma manen. Jag vet att chefen vill helst att man hela tiden...
Svar
10
· Visningar
1 045
Senast: Salasolen
·
Hästvård Hejsan! Jag har en lite fråga som säkert är självklar för många men efter att alltid haft halm till mina pålla så är det inte...
Svar
12
· Visningar
5 753
Senast: Julle
·
Hästvård Urklippt ur equine disease quarterly 2006- aprilnummret Possible Role of Adipose Tissue in the Development of Laminitis Laminitis is...
Svar
5
· Visningar
1 834
F
Hästvård Jaha... Ni som "känner mig" efter mitt utlägg vet att jag är en riktigt nervös människa. (läs min "hypokondri-tråd om ni vill veta...
Svar
9
· Visningar
971
Senast: suisyola
·
Hästvård Min kompis fick hem sin häst från en fodervärd förra veckan. Hästen har varit där sen i november. De sa att de ridit o tränat hästen i...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
13 098
Senast: suisyola
·
N
Hästvård Hon som har stallet jag har hästen i kommer flytta å då flyttar vi med. Kommer då ha hästen på lösdrift. Höt är inga problem tror jag...
Svar
6
· Visningar
1 225
Senast: martha
·
D
Foder & Strö Jag har ett 13 årigt fullblodsto som har en 5mån gammal fölunge. Nu har jag har börjat rida och hon är hyffsat igång men hon är så...
Svar
4
· Visningar
712
Senast: Esset
·
V
Hästvård Nur är det så här att jag lät vaccinera min häst mot hästinfluensa (är vaccinerad mot stelkramp sedan tidigare) när veterninären var hit...
Svar
15
· Visningar
1 064
Senast: Vannie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur