Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Foder & Strö Pållen vi har ska ner i vikt. Lite knöligt tycker jag då vi nu ska ta det lugnt (läs hästvård om massage/låsta bogblad osv). Hon har...
Svar
3
· Visningar
946
Senast: ponnydamen
·
Foder & Strö Måste jag slänga mitt hö? Eller går det att rädda på något vis? Tog en hö & hygienanalys av mitt hö eftersom jag tyckte det luktade...
Svar
8
· Visningar
1 507
Senast: Spirit
·
M
Hästvård Hej. Det är så att jag har flyttat till ett nytt stall där ja inte har tillgång till så stor hage som ja kanske hade önskat och som min...
Svar
16
· Visningar
1 712
Senast: Korven
·
B
Foder & Strö Varför ska man ge E-vitamin om man ger rundbalshö/ensilage/hösilage? Har läst det på flera ställen men inte hittat någon riktig...
Svar
4
· Visningar
810
Senast: caos
·
C
Foder & Strö Har en islandshäst som står i ett lösdriftstall. De har gått på bete från maj och äter fortfarande bara gräs och jag börjar fundera på...
Svar
9
· Visningar
1 226
Senast: Djurjouren
·
E
Foder & Strö Jag undar hur stort överskott av Ca och Mg man kan ha utan att det gör skada, så länge kvoterna är OK? Kan inte få tag i Fosforbalans...
Svar
7
· Visningar
981
Senast: Egonson
·
Hästvård Min unghäst har en längre tid haft en hård knöl på insidan av sitt vänstra senben. Det känns som att det är benet som buktar ut... Vad...
Svar
9
· Visningar
8 922
Senast: jenny82
·
Hästvård suck.. har inkpt ett bogskygg i år för prinsen min får alltid skav på boden av sina täcken. men har får skav ändå! någon som har bra...
Svar
15
· Visningar
2 142
Senast: Shimzy
·
Foder & Strö Vad är det som gör att hästägare/skötare tror att man genom olika fordertillskott kan sätta muskler på hästarna? Ständigt kommer trådar...
2
Svar
21
· Visningar
2 420
Senast: ako
·
T
Foder & Strö Har ni något bra tips för detta?Min nya häst blir så lös i magen när han inte är nöjd med saker o ting.Visst det blir väl många hästar...
Svar
5
· Visningar
849
Senast: HarryBarry
·
Hästvård Hästen markerar ingenting i höger varv. I vänster varv så nickar hon tydligt (inte jättemycket men tydligt) men det ser fortfarande ut...
Svar
7
· Visningar
1 122
Senast: tello
·
Hästvård Hade vet. ute igår igen för lymfagit för andra gången nu i höst (hippotrim + sulfasalva). Det är min lilla skäck nämligen som har...
2
Svar
39
· Visningar
4 564
Senast: tello
·
K
Hästvård Är det så? Minns nåt svagt om att man inte ska låta det gå mer än exakt ett år mellan vaccinationerna.
Svar
4
· Visningar
759
Senast: Kerplunk
·
Hästvård Har ni varit med om några komplikationer vid kastrering? Vad hände........hur löste det sig?
Svar
1
· Visningar
910
K
Hästvård Hej! Har 2 stycken Islandshästar och häromdagen upptäckte jag att stoet har fått som en liten kal fläck mitt i pannan. Den sitter...
Svar
4
· Visningar
850
Senast: diny
·
S
Hästvård (Hoppas denna ligger rätt nu) Shettis tog sig lös en kväll och har under några timmar tryckt i sig minst 20-25 liter havre och lekt...
Svar
4
· Visningar
883
Hästvård Min häst, en 12-årig varmblodsvalack, som jag har på foder hos en tjej har blivit sjuk. Det ser ut som han har jättetestiklar, han är...
Svar
2
· Visningar
792
Senast: Lindon
·
F
Hästvård Hej! Vad är syktborste för något? Kanske var någon som skrev fel, men tror inte det! vad är det om det inte är en felskrivning? :o :D...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: Fannyyy
·
C
Foder & Strö funderar på vad det finns för olika slags müsli foder. jag har kommit fram till att följande har müsli i sitt sortiment: salsafoder...
Svar
15
· Visningar
1 724
Senast: axel
·
Hästvård jag har en ponny som inte vill vara inne. vi har ingen ligghall men ska kanske bygga en (det är inte mitt stall) men kan jag ha honom...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 773
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar