Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård vet inte va de e me pollen :cry: han har konstiga utslag...svamp?! i hela halv ansiktet... fattar inte va de kna vara..är dessutom...
Svar
10
· Visningar
3 021
N
Foder & Strö kan någon förklara på ett bra sätt hur man ska räkna? berätta gärna hur du gjorde på din häst. (jag vet att man ska räkna individuellt...
Svar
14
· Visningar
1 707
Senast: Sanette
·
Foder & Strö Har fått tipset att ge min ena häst foderkalk mot dåliga hovar. Fungerar det? Hur mycket ger ni och hur länge? Pris? Berätta lite om det...
Svar
7
· Visningar
2 458
Senast: caos
·
F
  • Låst
Foder & Strö Nu när jag äntligen har analys och kunde prata vidare med dem som jag haft diskussion/hjälp av tidigare sâ tar trâden bort fortare än...
Svar
2
· Visningar
975
Senast: Boj
·
T
Hästvård Min nya 5-åriga häst har fått en senskada på hö bak troligtvis pga att han slet av sig en sko. I 5 veckor fick han gå i en 10X10 m hage...
Svar
9
· Visningar
977
Hästvård Hur ser man om hästen ätit ekollon? Vad visar dom för sympton? :confused:
Svar
13
· Visningar
1 823
Senast: Masse
·
M
Hästvård ett av mina föl har under någon vecka haft lite svullna ganascher...knutor som verkar sitta lite löst om man trycker på dem, jag har...
Svar
1
· Visningar
689
Senast: Mithra
·
Hästvård Jag har hittat en unghäst som jag är superintresserad av att köpa, men den föddes med överböjliga senor, och den är så gott som bra nu...
Svar
3
· Visningar
973
Senast: pastejja
·
M
Hästvård I fredags upptäckte jag ett litet pyttesår på min hästs bakbenben vid hasen, jag sköllde rent såret som jag brukar göra. Nästa dag var...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: My Precious
·
Hästvård Elvira (2 år) fick ett överben nedanför ena framknäet i somras, till synes helt utan orsak. Jaja, tänkte jag, inget att göra åt. Har...
Svar
10
· Visningar
9 496
Senast: pinky
·
Hästvård Hur länge sitter smärtlindringen i av Metacam? Jag ska åka 23 mil med min åring med misstänkt bäckenfraktur och veterinären...
Svar
8
· Visningar
16 050
Senast: Lickety
·
F
Foder & Strö Hej! Jag ska hyra häst över vinetrn och kanske lite längre, eller så köper jag hästen jag hyrt, vem vet? :d men nu undrar jag om...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: Fannyyy
·
T
Hästvård Är så inåt i H...te trött på kommentaren "men nu var hon allt fet" om min shettis. Är vansinnigt trött på henne också i o f. :crazy...
2
Svar
25
· Visningar
2 281
Senast: Tokmaja
·
E
Foder & Strö Jag vill prova att ge SteelJoint till min 2-åriga fullblods valack men har redan nu en hög kalcium kvot. Han får i sig 61g kalcium...
2
Svar
27
· Visningar
4 272
Senast: Inte_Ung
·
E
Hästvård Mitt sto har blivit riden med bomlös sadel ca ett år. Både när jag rider barbacka och med bomlös sadel så går allt bra, hon verkar inte...
Svar
4
· Visningar
1 043
Senast: ecila
·
T
Foder & Strö Hej! finns det någon här inne som kan lite om olika beten? Jag har bytt stall och blivit hänvisad till en åker som de har tagit...
Svar
3
· Visningar
795
Senast: Masse
·
Foder & Strö Jag har blivit med 2 st 1,5 åriga travston som nu håller på att köras in. Nån som vet vilket behov de har? De kommer att tränas hårt...
Svar
10
· Visningar
895
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Idag fick jag besök av kommunen...dvs djurskyddsinspektören!!! Någon har anmält mig för dålig skötsel/magra hästar!!! Inspektören...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 773
Senast: Ashira
·
L
Foder & Strö jag har fått höra att man aldrig ska ge kli och kalk vid samma utfodringstillfälle, då de slår ut varann.. :confused: är det någon mer...
Svar
7
· Visningar
965
Senast: HelenaHandberg
·
F
Foder & Strö Är det bara jag som har en häst som är GALEN i nypon?? Jag vet att nypon-pulver man köper är jättebra för bland annat hästens leder...
2
Svar
26
· Visningar
12 503
Senast: ekedal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025