Anmäld för dålig djurhållning!!!

Sv: Anmäld för dålig djurhållning!!!

I stallet jag stod innan blev de andra ägarna anmälda.

De hade andras hästar i träning, det skedde en olycka, hästen sprang igenom tråden och trillade på stallgången fick hemska sår. Ägaren till hästen blev arg, tog hem hästen och anmälde. Stod i Tidningarna om att de hade vanvårdat hästen och att ingen häst kunde få dessa skador utan att ha legat på cement under en längre tid:eek:
Detta var vets utlåtande, men jag såg ju häst och skötsel varje dag och jag såg också vad som hände så vets utlåtande stämmde ju inte.
Tyvärr sa tränaren som hade hästen inte sanningen han heller utan han skyllde på att en shettis hade orsakat skadorna:crazy:

Iallafall djurskyddet var ute och hade inget att anmärka på, de tog allas namn som hade hästar där, bara jag och tränaren och hans fru.

Sen besiktigade de sina hästar och skickade in den.

Senast ändrad av en moderator:

Jag kan inte förstår hur DU promt måste läsa mellan raderna...Vart har jag hånat någon ? Och läser du extra noga så är tråden 2 år gammal...snacka om att vara långsur.

Ursäkta då för jösse namn!

Eftersom någon hade tagit upp tråden igen trodde jag det var nytt. Så inte är det jag som är "långsur" inte.

Då finns det förstås ingen anledning att tjaffsa om mitt eventuella "läsa mellan raderna". Men jag kan inte hjälpa att jag faktiskt tycker att du "hånar" giffans" reaktion på anmälan.

Men som sagt, det var ju länge sedan nu så jag får väl "läsa mellan raderna" i något nyare inlägg. ;)

en bekant till min mamma blev anmäld , även detta slutade helt klanderfritt men hon fick betala 1500-2000 kr plus att anmälaren förblev anonym. jag tycker man kan ta namn på anmälaren och är det falskalarm så få anmälaren bli betalnings skyldig om anmälan är felaktig.rätta mig om ja ha fel

Jasså du, och vart då om jag får fråga ? Vet du överhuvudtaget hur man gör när man hånar en person ? Tala om för mig villken anledning jag har och hade att håna trådskaparen ? Vore hemskt roligt att få veta....Himla kul med er som ska hitta på saker man aldrig gjort.

Förövrigt står det ett datum NÄR trådarna läggs in...

Jasså du, och vart då om jag får fråga ? Vet du överhuvudtaget hur man gör när man hånar en person ? Tala om för mig villken anledning jag har och hade att håna trådskaparen ? Vore hemskt roligt att få veta....Himla kul med er som ska hitta på saker man aldrig gjort.

Kan det möjligen vara detta inlägget??

Vad inte har anledning att anmäla ? Hur i hela friden tror du folk ska kunna veta vad som är ej dålig djurhållning eller inte ? Är väl en himla tur det fins folk som anmäler..de flersta gör ju inte detta pga feghet. Om du nu har rent mjöl i påsen så finns väl ingen anledning till att bli upprörd ?? Du vet ju att du inte misskött dina djur så varför inte låta det bero då ?

Och svar ja, jag har rent mjöl i påsen, men accepterar inte en anmälan mot mig för det.

Du, vi tolkar saker och ting olika här i världen. (Bara en liten upplysning) Hur jag uppfattar något kanske inte stämmer överrens med hur du uppfattar det. Och sen vad det gäller datumet på tråden - jag har bett om ursäkt. Ska jag falla ner på mina bara knä? Och vad spelar datumet egentligen för roll? Någon tog ju upp tråden igen. Den LEVER! ;)

Liknande trådar

N
Hästmänniskan Gästlånar kompisens profil: Hade nyligen inspektion av hästhållningen och det säger jag ingenting om, det har vi varje år. Men hur kan...
Svar
14
· Visningar
1 944
Senast: NiAl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30