Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Jag har sprungit på en häst som har detta:flexural laxity (digital hyperextension deformity). Är det någon som kan förklara för...
Svar
4
· Visningar
954
Senast: pastejja
·
Foder & Strö Funderar lite över det här med energivärdena i höet. Hur lågt värde är det möjligt att få? Jag skulle tycka det vore optimalt att få...
Svar
8
· Visningar
933
Senast: Egonson
·
C
Hästvård Funderar på att köpa ev en 3-årig arab som har tränats i galopp vet ej om den är tävlad. Kommer den att hålla för vanlig ridning? Är det...
2
Svar
23
· Visningar
2 714
Senast: CindyLou
·
C
Hästvård Vet inte vart jag ska lägga tråden. Kanske någon här vet. Jag ska ta hem två islänningar, hur stor ska boxen vara, dom ska absolut dela...
Svar
5
· Visningar
1 122
Senast: allroundhästarna
·
F
Foder & Strö Detta är första gången jag gör en foderstat så ha tålamod med mig... :o Hö-analys: 7,5 MJ 38 g smb rp 2,1 g Ca 2 g P 0,6 g mg...
Svar
6
· Visningar
1 505
Senast: Intejag
·
Hästvård Jag har min häst skodd och tycker det fungerar bra. Har inte direkt funderat på att ha henne barfota. Hon blir lätt ömfotad. Hade jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 259
Senast: bigganl
·
  • Låst
Foder & Strö japp, ni ser rubriken.. vill veta hur jag ska säga det innan jag går till butiken och stammar fram nåt konstigt.. :p
Svar
4
· Visningar
942
Senast: Ridi
·
Foder & Strö Jag får förhoppningsvis hem min nya häst i veckan. Han är absolut inte mager men lite mer mage hade inte skadat. Han är dock av den...
Svar
1
· Visningar
587
Senast: pinky
·
H
Foder & Strö Hur mkt salt har hästen behov av att få i sig varje dag?
Svar
6
· Visningar
926
Senast: Havregryn
·
Hästvård *suck* och åter *suck* Min häst är oren "igen". Hon niger tom när man leder henne. Ser ut som att det sitter i höften hö. Var på klinik...
Svar
1
· Visningar
707
Senast: JForsberg
·
Hästvård Tror närmare bestämt att jag köpt mig världens dyraste marsvin. För att göra en lång historia kort: Min häst trampade mig på foten...
Svar
17
· Visningar
1 966
Senast: percival
·
Hästvård Hjälp, hur använder jag den?? Jag är milt sagt reducerad (kan inte stå på ena benet..), hästen Måste vaccineras, och är det nåt han...
2
Svar
31
· Visningar
2 237
Hästvård Vad är vanliga symptom på häst som har hjärtmuskelinflammation.
Svar
15
· Visningar
12 648
Senast: milian
·
D
Hästvård Är det nån mer som har det? Hur gör ni för att hålla den snygg? Jag har ett kallblodssto med man ner till bogen.. och brukar försöka...
2
Svar
22
· Visningar
1 895
Senast: kopur
·
J
Foder & Strö Har nu köpt en stor c-ponny till dottern. Just nu äter han havre, hur funkar det om jag byter till t ex krafft grund? Han är inte...
Svar
13
· Visningar
2 031
Senast: Luleå
·
M
Foder & Strö Det är många här på bukefalos som inte riktigt har koll på vilka vitaminer/fodertillskott som är bra till vad m.m. så jag tänkte berätta...
Svar
8
· Visningar
1 409
Senast: MaLiNsMaLiN
·
F
Foder & Strö De e såhär att jag letar efter halm att ha i hagen så hästarna har något att plocka med... men de e ju inte så lätt att få tag på fin...
Svar
2
· Visningar
774
Senast: Fillidutten
·
Foder & Strö Jag undra om någon vet något bra foder man kan ge till ett dräktig sto och hur mycket. Hon får fri tållgång till hö, men jag vet inte...
Svar
5
· Visningar
953
Senast: Ponyta
·
M
Hästvård Ska flytta till ett stall med kallhyra. Och halmen är så dyr billigast har jag hittat för 10kr balen-småbal. Sen har jag ont i ryggen så...
2
Svar
35
· Visningar
3 121
Senast: MOA
·
C
Hästvård Min ponny hostade förra vintern, och han blev inlagd på en klinik, för sin hosta, efter det så byggde vi en utebox, började att använda...
Svar
3
· Visningar
646
Senast: Unica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30