Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård 1) Jag funderar på att skaffa foderhäst och har räknat lite på vad det kommer att kosta för att ge mina föräldrar en ungefärlig...
Svar
6
· Visningar
662
Senast: pooutinoouti
·
M
Foder & Strö Jag hittade en artikel i Häsfocus, som handlade om den fd chefen för ATG-kliniken på Åby trav. Han pratade mycket om "naturliga...
Svar
11
· Visningar
1 091
M
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av att utfodra med det? Har näringsinnehållet skilt sig markant från första/andra skörden? Tacksam för svar!
Svar
2
· Visningar
914
Senast: malumbub
·
Hästvård Väntar just nu på att hovslagaren ska komma och kolla på min häst skadade hov (en bit av hovväggen är borta se mitt andra inlägg). Nu...
Svar
18
· Visningar
1 183
Senast: Scilla
·
W
Hästvård En av hästarna i stallet jag har min häst i är jättesvullen på och runt mulen. Han ser ut som en älg. Han ville inte gärna att man tog...
Svar
5
· Visningar
1 297
Senast: woarda
·
G
Foder & Strö Jag räknar och räknar på foderstat och har kommit fram till två stycken "sisådär". Hästen är 20 år, islandshäst, lättfödd...
Svar
5
· Visningar
766
Senast: glimmie
·
P
Hästvård Jag är en tjej på 14 år. Väger ca. 48kg och är ca. 170-175 lång. Om jag skulle skaffa en häst vad tycker ni då ? En stor C elelr D...
2
Svar
20
· Visningar
1 624
Senast: pooutinoouti
·
M
Hästvård Ja nu är det så att en av pållarna här har fått ganska läskiga sår på baksidan av frambenen, och jag vet inte riktigt vad det beror på...
Svar
4
· Visningar
849
Senast: rabarber2
·
M
Hästvård Finns det? Min pålle har antagligen lymfangit och kommer nog att få en kur. Jag vill inte ge sprutor själv och undrar därför om det...
Svar
7
· Visningar
2 958
Senast: Tussilago
·
E
Foder & Strö Vad kostar en säck Krafft lusern? någon som vet?? :bump: räknar ut foderkostnad....
Svar
3
· Visningar
1 173
Senast: nikodemus
·
Foder & Strö min häst får idag mrg: 2kg lunch: 2kg kväll 5kg hö... köpte horsehage idag som hon ska få enbart på kvällen (allt annat fodras...
Svar
5
· Visningar
737
Senast: Messy
·
T
Hästvård Värmer eller kyler ni efter ett hårt ridpass?
Svar
12
· Visningar
1 107
H
Hästvård Har precis köpt en Islandshäst och allt fungerar jätte bra förutom en sak. Varje gång jag ska lyfta hennes vänstra bakhov (det är bara...
Svar
5
· Visningar
839
Senast: raggsock
·
Foder & Strö Jag har ett litet dilemma. Min häst bör gå ner i vikt några få kg. Som det är ju nu får han c:a 10 kg hö. Han är 152 ca cm hög och väger...
2
Svar
29
· Visningar
2 183
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Någon som vet var man kan köpa vikter att sätta på hästens ben? Har fått order av min fysioterapeut på kliniken att träna upp hästen med...
Svar
17
· Visningar
1 203
Senast: Miss Sixty
·
A
Foder & Strö Hej! Ngn som har tid att hjälpa mig? Har precis fått min höanalys, och min hjärna funkar inte, inte ens för enklaset matematik...:o...
Svar
3
· Visningar
677
Senast: armando16
·
Hästvård Efter 5 veckor med bandage på ett framben (bomull + klibblinda) som byttes var 4de dag fick fi i förrgår ta av bandaget nattetid och...
Svar
0
· Visningar
1 607
Senast: Cleese
·
Hästvård En gång i tiden var jag ägare till en häst med världens vackraste svans, idag är dock den svansen ett blott minne :( Min lilla madame...
Svar
4
· Visningar
871
Senast: LaMaya
·
Hästvård Någon som har erfarenheter at detta? Det är första gången som hästen står på lösdrift (pga astma), men hästen rids nu som vanlig och...
Svar
9
· Visningar
1 131
Senast: kol
·
Hästvård Hej hopp på er....tänkte bara kolla av om det är någon som vet en bra sida me olika mönster på klippning?ja e lite osäker...ska göra en...
Svar
2
· Visningar
843
Senast: jessivega
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka