Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård Jag har ett treårigt friesersto som gör en underlig sak när jag borstar henne. Hon älskar att bli borstad och man ser verkligen att...
Svar
4
· Visningar
836
Senast: alice
·
L
Foder & Strö Hej!! Har en islandshäst som är 31 år, han är pigg och glad går ute mycket och rids små korta skogspromenader då och då. Han är...
Svar
4
· Visningar
938
Foder & Strö Tänkte bara höra vad ni tror. En häst som har ätit havre hela sitt liv (5 år) men sista månaden gått på Krafft (tränarbyte). Tror ni det...
Svar
16
· Visningar
1 329
Senast: bulwark
·
F
Foder & Strö Hej! Jag får i veckan en foderhäst som jag tar hand om under vintern och ev. längre. Ponnyn är jättefin att rida och go i boxen, men...
Svar
11
· Visningar
1 435
Senast: Emelie_Martinsson
·
M
Foder & Strö Hur ska man ta analys av hösilage?? Jag kan ju inte öppna flera balar på en gång då blir dom ju förstörda. Måste dom ligga en viss tid...
Svar
18
· Visningar
2 818
Senast: DavidS
·
Hästvård Min ena islandshäst fick bukbrock när han var 3-4 år. Är det någon annan är jag som har varit med om detta ? Hur är era hästar idag i...
Svar
2
· Visningar
1 369
Senast: cikoria
·
Hästvård Står för dagen med ett veterinärmysterium. Ettårig hingst som vägrade röra sig framåt och när han väl gjorde det så åkte höger bak rätt...
Svar
14
· Visningar
3 495
Senast: Tess82
·
N
Foder & Strö Vad är det för något, och varför utfodrar man med det?
Svar
1
· Visningar
3 891
Senast: Strajder
·
Hästvård Kele får spån i det opererade ögat när hon sover. TYcks knasigt nog vara helt obekymrad av själva spånet, eller att matte försöker pilla...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 352
E
Foder & Strö Visst är det receptfritt nu för tiden? :confused: Vad kostar det, en burk på 800 g? Har räknat ut att jag behöver ge 1,5 mått i veckan...
2
Svar
21
· Visningar
1 620
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård HUr mycket kostar era massörer och hur mycket tar de i resersättning per mil om de nu tar resersättning?
Svar
7
· Visningar
1 286
Senast: Mysaan
·
Hästvård ..Kring detta eller om någon varit med om någott liknande. När jag rider mitt vbl, som är 6 år, går hon jättefint i form i höger varv...
Svar
1
· Visningar
616
Senast: Solare
·
B
Hästvård Hjälp min häst har börjat skena helt okontrollerat:eek: Han var rejält sjuk för en månad sedan i lymfangit med feber 41,6. Har fått...
Svar
4
· Visningar
730
Senast: minternet
·
W
Hästvård Har en unghäst 4år snart 5.... Har sedan den kom till mig som 3 åring uppträtt mkt stelt i sina gångarter. Hästen är helt genomgången...
Svar
1
· Visningar
661
Senast: Solare
·
P
Foder & Strö Vad är vitlökspulver bra för? Varför ger man det till hästarn?
Svar
6
· Visningar
1 892
Senast: rocki
·
S
Foder & Strö Det här är mitt nya hösilage: Analys 2 Analysnamn Resultat Enhet Torrsubstans 72...
Svar
3
· Visningar
734
Senast: snofflan
·
Foder & Strö Hej har en nordis bruk pojk på 11år som ligger på75-100 kilo övervikt säkert. Nu är det nog många som reagerar. Men hur f:devil: ska...
Svar
8
· Visningar
1 281
Senast: Eskita
·
Foder & Strö Nån här kläckte den goda idén :idea: att jag kan skicka lite foderprover till Sverige för att få fodret analyserat och göra en bra...
Svar
5
· Visningar
1 076
Senast: Strajder
·
B
Hästvård Gjorde ett träckprov på hästen för 1 månad sedan och resultatet var högt! Avmaskade omedelbart med Ivomec, berättade detta för...
Svar
3
· Visningar
893
Senast: bumbra
·
A
Hästvård Vad är det för sjukdom som hästen kan få om de äter hösilage/ensilage om något "skräp" kommit med. Som man kan vaccinera mot. Har fått...
Svar
3
· Visningar
736
Senast: Andra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka