Skydda ögat men utan 'lapp för ögat'??

Sv: Skydda ögat men utan 'lapp för ögat'??

*KL*

Nu har blinkershuvan kommit, en illblå sak. Den passade finfint, damen är inte speciellt imponerad av den dock, allra minst imponerad är hon över att hon på en timme inte lyckats få av den *hehe*

Får väl se hur det går, om den sitter kvar. Pappersströ hjälper prima i boxen iaf, så nu är det bara 'ute' att lösa.

men kan det vara skadligt att med båda ögonen titta genom nät 12 - 14 h/dygn? Och nu under höst/vinter/vår så nästan all tid i dagsljus (utom när hon rids eller så då) är 'titta genom nät'?

*KL*

men kan det vara skadligt att med båda ögonen titta genom nät 12 - 14 h/dygn? Och nu under höst/vinter/vår så nästan all tid i dagsljus (utom när hon rids eller så då) är 'titta genom nät'?

Jag hörde nå´nstans att det kan göra dem yra, samt ge huvudvärk.Så jag testade på mig själv.
Jag gick med näthuva en hel dag och kände inte av det alls. Snart glömde jag att jag hade den på, så jag tror inte att hästarna har ont av det.
Dessvärre kom en man och knackade på och frågade efter vägen till en granne. Jag hade inte en tanke på att jag hade huvan på, så han tyckte nog att jag var lite underlig.:o

*KL*

Jag frågade vet om det där med titta genom nät och hon tyckte att det är ingen fara, däremot försämras mörkerseendet ganska rejält av nät. I min dams fall så kom vi dock överens om att det är bättre med försämrat mörkerseende i välkänd hage, än att t ex få en pinne i ögat.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka