Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min ena unghäst klev snett när vi skulle lasta honom och det gick så illa att han lyckdes slå bort en bit av hovväggen närnast trakten...
Svar
6
· Visningar
1 775
C
Hästvård Har en häst som nu är kvar och fast på ett bete. Hon är unghäst (2 år)och det går att klappa henne och så och ge godsaker men att...
2
Svar
30
· Visningar
2 782
Senast: Smulan75
·
Hästvård hur behandlar man med det? har haft en väldigt förvirrad veterinär ute och blevi nte mycke klokare.... :mad: han sa att ja skulle...
Svar
13
· Visningar
16 397
Foder & Strö Någon som vet hur stor dos gurkmeja man ska ge till en d-ponny? Har gett honom 4 "duttar" eller hur man nu ska förklara det.. Är det för...
2
Svar
21
· Visningar
3 579
Senast: HelenaHandberg
·
P
Hästvård Hejsan! Var och köpte en klippmaskin idag och ska klippa min pålle i helgen. Ska klippa jaktklippning, men är lite osäker med vissa...
Svar
2
· Visningar
694
Senast: Jenny1
·
Foder & Strö Är det någon som har värdena på hel linfrö? Kokar nämligen, men vet inte vad värdena är i protein/energi och ca/p...:crazy:
Svar
8
· Visningar
775
Senast: ragge
·
J
Foder & Strö Vad ger ni för mat till en tunn häst? En av våra hästar är väldigt tunn, inte så att han tar skada av det, men jag vill gärna få upp...
Svar
7
· Visningar
1 039
Foder & Strö Har en 1 åring som efter kastarktionen har fallit ur enormt...dessutom växer den som tusan nu. Den får fri tillgång på bra hösilag och...
Svar
6
· Visningar
675
Senast: linnsan
·
A
Hästvård Hejsan. Mitt medryttarsto har länge haft överben på frambenen, men det har inte varit något större problem och hon har inte lidit av...
Svar
2
· Visningar
743
Senast: avancerad
·
P
Hästvård Om jag ska ha en häst på foder och tävla mycket med ska den gå på bete då ? På sommaren alltså , ? Kanske bara på magert bete ? Vad...
Svar
1
· Visningar
806
Senast: linnsan
·
Foder & Strö Hur vet jag att hästen tål sojan? Jag ahr valt att fodra upp mitt ngt dåliga hö (27smrp/kg foder) med soja för att höja kvoten. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 162
Senast: MadickenII
·
Foder & Strö Sitter och räknar ut lite på månadskostnaden på foder. Skulle vilja veta vad detta kostar om någon vet: 1 säck Lucern hackad strå...
Svar
9
· Visningar
1 090
Senast: pooutinoouti
·
G
Hästvård Jag har en liten ponny med rätt bra hovar...förutom en av dom där hon har en liten spricka. Men jag undrar är det skadligt för hoven att...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 157
Senast: Mumin_79
·
Hästvård Med att en islänning på 20 år inte vill trava rent på kliniken vid böjprov och inte heller vid longering? Har gjort en tredagars...
Svar
3
· Visningar
723
Senast: Boj
·
A
Hästvård vad kan det va för fel på hästen om den har 39-40 graders feber, inte äter och har svullna ben?
Svar
17
· Visningar
2 114
Senast: Nafayette
·
Hästvård Hur gär ni med eran svettiga häst efter ett hårt träningspass. Lägger ni på ett svettäcke på den och ställer in den i boxen ett tag...
2
Svar
20
· Visningar
3 861
Senast: suisyola
·
F
Hästvård Hej! Jag ska hyra en ponny som kommer till mitt stall på torsdag förmiddag. Då är jag i skolan så min mamma tar emot hästen, ska dom ta...
Svar
8
· Visningar
967
Senast: Inka-90
·
Hästvård kan en häst som inte busar i hagen å bara skrittas i ridning/tömkörning hosta vid trav? är det normalt.. att typ slemm å sånt kommer...
2
Svar
22
· Visningar
2 027
Senast: Messy
·
M
Foder & Strö Jag har varit inne och kollat på olika hemsidor om höanalys och vad det normalt ska ligga på för värden, och detta är vad jag fått fram...
Svar
3
· Visningar
1 222
Senast: ang
·
Foder & Strö Jag ska börja träna min fjording mer på allvar nu när han är klar med igångsättningen. 156cm och väger runt 4-500. Relativt nätt...
Svar
3
· Visningar
693
Senast: pinky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka