hosta eller bara slemmig i halsen?

Sv: hosta eller bara slemmig i halsen?

jag har köpt horse hage idag :)
3kr/kg men det är det värt... min häst sa typ "jag älskar dig matte" för hon äääälskar hösilage!!!

var har du köpt ditt för 2kr/kg?! lät ju mer intressant ;)

vi får inte ens vanliga analysen på höet, å hygienanalys anser högubben (som säljer) att man inte behöver för att vanliga människor ändå inte hajjar vad den betyder... hick...
jag ska KRÄVA det... annars MÅSTE jag ha eget nästa år... vill inte att totto ska bli sjuk :(

Tycker du ska går till vetrinären och få ventipulmin utskrivet om du inte har det. Kan även kombineras med kortison när det är som jobbigast för hästen. tänk vad jobbigt det hade varit om du hade varit astmatiker utan att ha en inhalator!! Tänk bara att du inte får tävla med det här prepparaten då det är dopingklassat :)
Har själv en bronkithäst som få jobbiga host perioder varje vårvinter, och då måste få lite luftrörsvidgande.klara sig utan när luften är högre och inte lika fuktig då det är detta som han är känsligast för.
Och ja han hostar alltid när man travar i gång honom( då slämmet börjar röra på sig när andningen blir häftigare) travar med långa tyglar så han kan hosta färdigt, och sen hostar han knappt något. Fast han rids inte så ofta nu för tiden då han är 27 och hällre går i hagen och äter.:banana:

ah tack!
asså hon har inte astmaattacker typ ;) hon frust-hostar 2-3 ggr sen ere bra...
men bara saken ATT hon gör det stör mig (å oroar)...
kan ju va för att hon bara travar när jag låter henne, inte i hagen.. klart det e lite slemm när hon stått still eller???

ahhhh plasthäst nästa !

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 952
Senast: Mia_R
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 999
Senast: Egonson_
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 049
Hästvård Hejsan, Jag har en undran ang vävning. I mars -18 köpte jag min fina valack, andra dagen så märkte jag att han vävde. Fd ägaren hade...
Svar
10
· Visningar
2 024
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka